سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح کرد؛

اهمیت استان اصفهان در حوزه ارتباطات/ اجرای۳۷ پروژه مخابراتی در اردستان در طول ۹ ماه گذشته

وزیرارتباطات با بیان اینکه استان اصفهان استانی حائز اهمیتی در کشور از نظر گردشگری و صنعتی، کشاورزی، استراتژیک و موقعیت مکانی و جغرافیایی در محور مواصلاتی جنوب به شمال است، گفت: تمامی این پتانسیل ها، اهمیت اصفهان در حوزه ارتباطات را می رساند.

به گزارش صبح اردستان، به نقل از  صاحب نیوز؛ محمد جواد آذری جهرمی عصر امروز در مراسم افتتاح ۳۷ پروژه مخابراتی در شهرستان اردستان اظهار کرد: در ۹ ماهه گذشته دستاوردهایی که در حوزه شهرستان اردستان در خصوص ارتباطات صورت گرفته جزء توسعه هایی بوده که در استان اصفهان انجام شده است.

وی افزود: استان اصفهان استانی حائز اهمیتی در کشور از نظر گردشگری و صنعتی، کشاورزی، استراتژیک و موقعیت مکانی و جغرافیایی در محور مواصلاتی جنوب به شمال است.

وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تمامی این پتانسیل هایی که در استان اصفهان وجود دارد اهمیت اصفهان در حوزه ارتباطات را می رساند و به همین دلیل اهمیت دو چندانی دارد.

آذری جهرمی با بیان اینکه در این راستا سرمایه گذاری های خوبی در مجموعه های اپراتورهای ارتباطی و همچنین شرکت ارتباطات زیر ساخت بخش دولتی در سال های اخیر انجام شده است، تصریح کرد: از مسیر توسعه فیبر نوری درون استان به منظور بهیود ارتباطات، از توسعه نسل چهارم موبایل و از بهبود شبکه انتقال دیتای استان و از توسعه ظرفیت های دسترسی خانگی اینترنت و توسعه روستایی استفاده شده است.

وی تاکید کرد: بخشی از فعالیت ها که در ۹ ماهه اخیر در قالب ۳۷ طرح مخابراتی با ۷۳ میلیارد ریال در شهرستان اردستان سرمایه گذاری شده است را می توان شامل توسعه دسترسی خانگی، بهبود شبکه انتقال  داخل شهرستان، تغییر و ساختار بهبود ایستگاه های موبایل برای انتقال دیتا و تغیر ساخت سرمایه گذاری نام برد.

وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: در حوزه نسل سوم و چهارم ۳۳ ایستگاه نسل سوم پهنای باند در ارستان و ۲۳ ایستگاه نسل چهارم خدمات را به مردم ارائه می کنند وشهرستان اردستان شهرستان بسیار پهناوری است و با وسعت زیاد و علی رغم اینکه وسعت زیادی دارد از جمعیت کمی برخوردار است.

آذری جهرمی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت هایی که برای توسعه  کسب و کارها نیاز بوده امروز یک مرکز تماس قابلیت پاسخگویی تماس های مراکز سازمانی همچون خدمات شهرداری، اپراتورهای تلفن همراه با ظرفیت ۷۵ نفراشتغال امروز در اردستان به بهره برداری رسید.

انتهای پیام / کد خبر30236

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار