سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
وزیر ارتباطات و فنآوری:

پیش بینی تعادل بازار موبایل تا ۱۰روز آینده/ شفاف سازی در خصوص شرکتهای وارد کننده موبایل انجام شده

وزیر ارتباطات و فنآ وری گفت: بدلیل سوء استفاده صورت گرفته قیمت ها افزایش و توان خرید مردم هم کاهش یافته و با پی گیری و اقدامات صورت گرفته پیش بینی می شود در ۱۰ روز آینده بازار موبایل به تعادل برسد.

به گزارش صبح اردستان، به نقل از  صاحب نیوز؛ محمد جواد آذری جهرمی در حاشیه افتتاح ۳۷ طرح مخابراتی در اردستان در خصوص واردات گوشی و نرخ ارز اظهار کرد: از ابتدا به عنوان مدل برخورد با این پدیده بسیار نامبارک در جامعه که موجب رنجش و ظلم به مردم شد سه گام را مطرح کردیم و در گام اول اسامی شرکت های وارد کننده را منتشر و شفاف سازی صورت گرفت.

وی افزود: در گام دوم این بود که در راستای حقوق مردم سامانه ای را فراهم کنیم تا مردم ببیند که گوشی را که در بازار تهیه می کنند کدام وارد کننده این گوشی را وارد کشور کرده و آیا با ارز دولتی وارد کرده یا ارز آزاد  که این کار هم صورت گرفته است.

وزیر ارتباطات و فنآ وری گفت: این چهارچوب را در گام دوم فراهم کردیم که مردم بتوانند شکایت کنند و در گام سوم پی گیری قضائی پرونده کسانی بود که ارز را با نرخ دولتی گرفتند و با نرخ آزاد ارائه کردند و سوء استفاده انجام دادند و در این راستا کارگروه مربوطه تشکیل و مکاتبات لازم با سازمان تعزیرات حکومتی و حمایت از مصرف کننده انجام و بازرسی لازم صورت گرفته است.

آذری جهرمی با بیان اینکه در برخورد با این معدود افراد کوتاهی نخواهیم کرد افزود: بدلیل سوء استفاده صورت گرفته قیمت ها افزایش و توان خرید مردم هم کاهش یافته و با پی گیری و اقدامات صورت گرفته پیش بینی می شود در ۱۰ روز آینده بازار موبایل به تعادل برسد.

انتهای پیام / کد خبر30249

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار