سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
عصر امروز در اردستان انجام شد/

کلنگ زنی پالایشگاه روغن سبز غرب آسیا

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی، گفت: در جنگ و مبارزه باید مقاومتمان را بهتر نشان دهیم و اثر گذاری و روی پا ایستادنمان را بهتر نشان داده همانطور که در جنگ تحمیلی نشان دادیم هر کجا که در فشار هستیم ما موفق تر عمل کرده ایم و این سابقه تاریخی را داریم.

به گزارش صبح اردستان، به نقل از صاحب نیوز؛ آئین کلنگ زنی پالایشگاه تولید روغن اکسترات سبز اردستان عصر امروز برای اولین بار در غرب آسیا  در اردستان به زمین زده شد، این جلسه که با حضور مسئولان شهرستان اردستان انجام شد به مدت ۱۸ ماه به بهره برداری خواهد رسید.

در جنگ و مبارزه باید مقاومتمان را بهتر نشان دهیم

حجت الاسلام سید صادق طباطبایی نژاد اظهار کرد: این طرح یکی از طرحهایی است که برای اردستان پیش بینیشده و پالایشگاه تولید روغن اکسترات سبز که در فرآیند تولید لاستیک خودرو کاربرد دارد که در حال حاضر در کشور این نوع لاستیک وجود ندارد.

وی افزود: مواد اولیه ای که این روغن را تولید می کند دور ریز مواد پتروشیمی بوده  و از ضایعات آن  بهینه می شود و از نظر واردات روغن بی نیاز و برای کشور ارزآوری دارد.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی  گفت: تهیه این روغن یک طرح نمونه است که با فناوری جدید توسط سرمایه گذار و دانشی که به دست آورده اند آن را شروع کرده و امروز کلنگ آن به زمین زده شده است.

حجت الاسلام طباطبایی نژاد با بیان اینکه این پالایشگاه در زمینی به مساحت ۳۲ هکتار در شهرک صنعتی فاز دو اردستان احداث می شود، تصریح کرد: این پالایشگاه با هزینه ای بالغ بر یکهزار میلیارد ریال به بهره برداری و ۲۰۰نفر اشتغال ایجاد می کند.

وی تاکید کرد: پالایشگاه مورد نظر در بازه زمانی یکسال تا ۱۸ ماه ساخته و به بهره برداری می رسد که ۶۰ هزار تن تولید سالانه آن خواهد بود و با توجه به بحران آب نیازی به آب ندارد.

عضو فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وضعیت کلی کشوراز نظر اقتصادی وضعیت خوبی نیست  و به چشم می بینیم که در یک جنگ اقتصادی به سر می بریم و گروه هایی  در سطح جهان میدانی مدیریت می کنند تا شرکتهایی که ایران را تحریم کرده اند با ایراتن ارتباطی را نداشته باشند.

نائب رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان تصریح کرد: در جنگ و مبارزه باید مقاومتمان را بهتر نشان دهیم و اثر گذاری و روی پا ایستادنمان را بهتر نشان داده  همانطور که در جنگ تحمیلی نشان دادیم هر کجا که در فشار هستیم ما موفق تر عمل کرده ایم و این سابقه تاریخی را داریم.

حجت الاسلام طباطبایی نژاد گفت: افرادی را در ایران از نظر کمالات و دانش د اریم که در وقت سختی خود را نشان می دهند و تنها راهی که به نظر می رسد با توجه به وضعیت و حال و هوای کشور وجود دارد این است که تمام آنچه که سنگ اندازی روبروی تولید دارد ما آن را قطع کنیم.

وی یادآوری کرد: ایستادن در برابر این جنگ نابرابر اقتصادی می طلبد تا سنگ ها را برداشته و دشمنی که از ایران لطمه دیده بهترین راه ایستادگی است.

۱۵سال مطالعه بر روی طرح انجام شده است

سرمایه گذار پالایشگاه تولید روغن اکسترات سبز اردستان در ادامه اظهار کرد: محصول نهایی روغن سبزی که به دست میاید کمک به مسائل زیست محیطی دارد و فرآیند عملیاتی آن از لحاظ فنی و تجهیزاتی که به کار می رود هیچگونه ضرری به محیط زیست وارد نمی کند.

بهزاد محمدی  گفت: این پالایشگاه در خاورمیانه و غرب آسیا اولین پالایشگاهی است که ساخته می شود و ۱۵ سال است که توسط متخصصین در کشور و شرکتهای نفتی روی آن مطالعه صورت گرفته و برای نمونه در یکی از پالایشگاه ها تولید داشته است.

وی افزود: مواد اولیه پالایشگاه  از اصفهان انتقال داده خواهد شد و یکی از افتخارات ما استفاده از وسایل بومی سازی کشور مان است که در این پالایشگاه استفاده می شود.

اعتبار ۲۰میلیارد ریالی برا شهرک صنعتی اردستان

حمید رضا تأملی در ادامه جلسه اظهار کرد: بعضا اخبار منفی در کشور و در سطح رسانه ها و فضای مجازی  با توجه به شرایط خاص کشور مطرح میشود.

فرماندار اردستان گفت: با وجود شرایط خاص منکر وجود مشکلات نیستیم منتها برگزاری چنین جلساتی  و حضور سرمایه گذاران نشانه این است که کشور با برنامه ریزی  و غرور به سمت اهداف متعالی حرکت می کند.

وی افزود: به نظر می رسد که بعضی از محافل و جریانها دنبال این هستند که مشکلات کشور را بابدعهدی هایی که نظام سلطه ایجاد کرده استفاده سیاسی داشته باشند و این افراد دانسته یا ندانسته دارند نقش پیاده نظام دشمن را ایفا می کنند.

تأملی با بیان اینکه  بعضی ها می خواهند نظام را متهم کنند به ناکارآمدی و عدم اداره کشور، تصریح کرد: دولتی که بر سرکار هست عصاره مدیریتی چهل ساله است و مدیرانی که در دولت حضور دارند کشور را در شرایط جنگ و سازندگی و بزنگاه های بین المللی به جلو برده اند و برای اولین بار  در طول انقلاب با یک چالش بین المللی با آمریکا قرار گرفته ایم و باید بین اهداف آمریکا فاصله بیاندازیم.

فرماندار اردستان تاکید کرد: شاید آمریکا به خاطر تسلط به نظام ها ی پولی و مالی بتواند مشکلاتی را ایجاد کند. اما یک شاهکاری در حال رقم خوردن است که این اختلاف را بعد از چهل سال توانسته رقم بزند و بیش از هر زمان نیازمند انسجام، همدلی و اتحاد هستیم و همه قوای سه گانه و مشی مقام معظم رهبری همیشه حمایت از دولت ها بوده و در شرایط خاص حمایتشان را در کنار دولت بیشتر خواهند کرد.

وی  خاطرنشان کرد: همه ارکان نظام هم باید کمک کنند تا با یکدیگر مشکلات کشور را حل کنیم واثبات حضور سرمایه گذار در شهرستان پیامی را منعکس می کند که در این حرکت توسعه که برای اردستان در نظر گرفته ایم هر کجا مصلحت اردستان باشد وارد خواهیم شد و موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

تأملی یادآوری کرد: این پروژه کاملا در مسیر اقتصاد مقاومتی عمل خواهد کرد و هم از حیث کاهش آلایندگی هم از منظر جلوگیری از خارج شدن ارز از کشور و ارز آوری که خواهد داشت مهم است.

فرماندار با اشاره به اینکه موضوع دانش بنیان بودن طرح از اهمیت ویژه ای برخوردار است، افزود: اعتبارات خوبی در بخش شهرکهای صنعتی برای اردستان در نظر گرفته شده که به همین منظور۲۰ میلیارد ریال برای امسال در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام / کد خبر30300

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار