سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
معاون میراث فرهنگی اداره ‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان:

طرح‌های بازآفرینی در محدوده بافت‌های تاریخی باید به تایید میراث فرهنگی برسد

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: طرح های باز آفرینی در محدوده بافت های تاریخی باید به تایید میراث فرهنگی برسد و میراث فرهنگی ناظر بر طرح ها است و نظارت خود را دارد.

به گزارش صبح اردستان، به نقل از صاحب نیوز؛ ناصر طاهری بعد از ظهر امروز در بازدید از طرح بازآفرینی اطراف مسجد جامع اردستان و تشکیل جلسه ای در فرمانداری اظهار کرد: ستادهای بازآفرینی در سطح ملی و متناظر آن در استان ها به ریاست استانداران تشکیل شده و با عضویت چند دستگاه فعالیت دارند.

وی افزود: در شهرستان ها فرماندار به عنوان رئیس ستاد بازآفرینی است و دستگاه هایی همچون اداره میراث فرهنگی، شهرداری و اداره راه و شهرسازی عضو این ستاد هستند.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: در محدوده بافت های تاریخی برای هر اقدامی قطعا ستادهای بازآفرینی سازمان میراث فرهنگی نظارت دارند.

طاهری با بیان اینکه طرح های باز آفرینی در محدوده بافت های تاریخی باید به تایید میراث فرهنگی برسد، تصریح کرد: میراث فرهنگی ناظر بر طرح ها است و نظارت خود را دارد.

وی تاکید کرد: مسجد جامع اردستان یکی از کاندیداهای ثبت جهانی است که در مجموعه مساجد تاریخی و فاخر استان و کشور همچون مساجد شهرهای نائین، نطنز قرار دارد.

معاون میراث فرهنگی اداره ‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان خاطرنشان کرد: حساسیت ویژه ای بر روی اینگونه مساجد وجود دارد و مکاتباتی با ستادهای بازآفرینی صورت گرفته که در محدوده بافت های تاریخی هیچ تغییر یا تخریبی بدون مجوز انجام نشود.

انتهای پیام / کد خبر30332

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار