سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
نماینده مردم اردستان در مجلس:

اختصاص ۱۹میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های آبخیزداری اردستان/ ۸۷ رشته قنات در برزاوند نیازمند مرمت است

نماینده مردم اردستان در مجلس گفت: ۱۹ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع ملی و استانی برای اجرای طرح های آبخیزداری در شهرستان اردستان در نظر گرفته شده است.

به گزارش صبح اردستان، به نقل از صاحب نیوز؛ حجت الاسلام سید صادق طباطبائی نژاد بعد از ظهر گذشته در نشست هم اندیشی بخشدار مرکزی اردستان، روسای ادارات، اعضای شورای اسلامی روستاها و دهیاران دهستان برزاوند اردستان در روستای نیسیان اظهار کرد: بیشترین تعداد قنوات شهرستان اردستان در دهستان برزاوند قرار دارد و از ۴۷۳ رشته قنات در شهرستان اردستان ۸۷ رشته در دهستان برزاوند است که از سیل آسیب دیده و نیاز به مرمت دارد.

وی افزود: دولت برای اجرای طرح های آبیاری کم فشار و تحت فشار ۸۵ درصد تسهیلات بلاعوض پرداخت می کند که سالانه در بیش از یک هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی شهرستان اردستان سیستم های نوین آبیاری اجرا می شود.

نماینده مردم اردستان در مجلس گفت: ۱۹ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع ملی و استانی برای اجرای طرح های آبخیزداری در شهرستان اردستان در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام طباطبائی نژاد با بیان اینکه مبلغ ۱۵ میلیارد ریال از محل منابع ملی و چهار میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی برای احداث سیل بند به منابع طبیعی شهرستان اختصاص داده شده، تصریح کرد: مبلغ پنج میلیارد ریال نیز برای اصلاح شبکه آب رسانی روستای نیسیان اختصاص داده شده است.

وی تاکید کرد: در سال جاری تاسیس ۱۰ خانه ورزش روستایی در برنامه قرار دارد که در این زمینه ۳۰۰ میلیون ریال برای تجهیز خانه های ورزش روستایی از طرف هیات ورزش های روستایی و عشایری اختصاص یافته است.

نماینده مردم اردستان در مجلس خاطرنشان کرد: برای اجرای شبکه برق مشترکان، بهسازی و جابجایی تیر برق در روستاهای دهستان برزاوند دو میلیارد ریال هزینه شده است.

حجت الاسلام طباطبائی نژاد تصریح کرد: اجرای طرح های عمرانی شامل جدول گذاری، سنگ فرش پیاده رو، اجرای آسفالت و بهسازی، ساماندهی آرامستان و تعویض شبکه آب رسانی در بیش از ۱۰ روستای دهستان برزاوند در مدت یک سال گذشته بیش از ۱۱ میلیارد ریال اعتبار هزینه داشته است.

تامین آب شرب و کشاورزی، اجرای آسفالت جاده، لایروبی قنوات، ایجاد کارگاه های تولیدی جهت اشتغال و احداث مجموعه های ورزشی از مهمترین مسائل بیان شده توسط اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران دهستان برزاوند اردستان بود.

انتهای پیام / کد خبر30475

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار