پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
درنشست دهیاران دهستان گرمسیر مطرح شد/

مشکلات ۱۶۳ روستا با اولویت بندی برطرف می شود/ تصاویر

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۱۶۳ روستا در اردستان وجود دارد که باید اولویت بندی کنیم، تصریح کرد: بودجه هایی که گرفته می شود با توجه به اولویت بندی روستاها هزینه می شود و برای سند روستایی هم مردم می توانندبه بنیاد مسکن مراجعه کرده و مشکل خود را برطرف کنند.

به گزارش صبح اردستان، نشست هم اندیشی نماینده مجلس، بخشدار مرکزی اردستان، رئوسای ادارات، اعضای شورای اسلامی روستاها و دهیاران دهستان گرمسیر اردستان در روستای موغار برگزار شد که در این نشست دهیاران مشکلات موجود را ارائه داده و مسئولان هم راهکارهای خود را ارائه کردند.

روحانی اداره ورزش و جوانان گفت: برای فضاهای ورزشی مطالعات اولیه آن انجام شده و زمین چمن مصنوعی باید در منطقه ای احداث شود تا همه روستاها از آن استفاده کنند و به صورت انحصاری نباشد و طبق صورتجلسه ای بین دهیاران گرمسیر به اداره ورزش و جوانان مکان احداث اعلام شود.

وی تصریح کرد: دهیاران شناسنامه ورزشی روستا را تکمیل و تحویل هیئت های روستایی دهند و تجهیز خانه ورزش ها هم انجام می شود.

مهرداد باقری بخشدار مرکزی اردستان در ادامه افزود: دهستان گرمسیر دارای ۱۶ روستا می باشد که ۱۱ روستای آن دارای شورا و ۹ دهیاری است و بالغ بر ۳ هزار نفر جمعیت دارد که با توجه به اضافه شدن بخش کوهستانی به دهستان گرمسیر، افزایش جمعیت را خواهیم داشت.

باقری با بیان اینکه  هزینه برای دهستان گرمسیر در یکسال گذشته  مبلغ ۱۰ میلیارد ریال بوده، تصریح کرد: هزینه ها در خصوص آسفالت معابر، جدول گذاری، انتقال خط آب شرب، فنداسیون ورزشگاه موغار، روشنایی معابر و کمک به زمینهای ورزشی مخصوصا روستای موغار بوده است.

وی تصریح کرد: بازنگری روستاهای گرمسیر انجام خواهد شد که بودجه آن در تملک دارایی دیده شده است و روستاها یکی دو مورد مشکلات اساسی را برآورد کنند تا بررسی بر روی آن انجام و مشکل برطرف شود.

بخشدار مرکزی اردستان یادآوری کرد: دهیاران ضمن برگزاری جلسات، مرتب صورتجلسات و مصوبات آن را به بخشداری حتما ارسال کنند.

حجت الاسلام سید صادق طباطبایی نژاد نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی در ادامه این نشست تاکید کرد: موضوع دو شیفته کردن مدرسه شهید حجازی باید در اسرع وقت انجام شود.

وی در خصوص بلوار حسن آباد و خوش آباد و پیگیری در خصوص موضوع آسفالت توسط اداره راه تاکید داشتند.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۱۶۳ روستا در اردستان وجود دارد که باید اولویت بندی کنیم، تصریح کرد: بودجه هایی که گرفته می شود با توجه به اولویت بندی روستاها هزینه می شود و برای سند روستایی هم مردم می توانندبه بنیاد مسکن مراجعه کرده و مشکل خود را برطرف کنند.

رضا دهقانی اداره آب روستایی همچنین اظهار کرد: مجتمع آبرسانی موغار شامل ۹ روستا و جمعیت ۲۷۰۰نفر را پوشش می دهد و تعداد ۱۴۹۹مشترک دارد و دارای ۳ حلقه چاه است و در حال حاضر دو چاه آن خشک شده است.

دهقان اعلام کرد: یک حلقه چاه جدید انجام شده که هنوز پمپاژ نشده است و در تملک دارایی امسال ۱۰۰میلیون تومان برای تجهیز چاه در نظر گرفته شده است و با توافقی که انجام شده مقرر شده تا از آب شیرین کن مهاباد۵ لیتردر ثانیه آب شیرین تحویل مجتمع آبرسانی موغار شود.

وی ضمن اعلام این مطلب که دهستان گرمسیر هیچ نیازی به آب اصفهان ندارد، افزود: ۳۰۰متر لوله اصلی خیابان موغار تعویض شده است و ۲۲۰۰متر مسیر انتقال آب جعفر آباد تا رحمت آباد کلا تعویض شده است.

انتهای پیام / کد خبر30483

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار