سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
غلامعلی حداد عادل

نسبت به جنگ نرم هوشیار باشیم

امروز جنگ، جنگ توپخانه ای و سخت نیست، بلکه جنگ نرم است، و ابزار آن رسانه‌ها، و فناوری رسانه‌ای جدید است…

n00001997-b

به گزارش نگین کویر به نقل از صاحب نیوز ، عملیات روانی و جنگ نرم فرایندی است که هرچند از مدت‌ها قبل توسط غرب لیبرالیسم کلید خورده است، اما به دنبال توصیه‌های مکرر مقام معظم رهبری، مبنی بر آن‌که مدیران، مسوولان، دانشگاهیان و نخبگان امور فرهنگی باید نسبت به این جنگ از پیش طراحی شده هوشیار باشند، اخیرا زیر گروه های فرهنگی کشور بیش از پیش به تکاپو افتاده‌اند. هدف مقابله و موضع گیری در برابر این پروژه‌ی نامتقارن دشمن است که ما نیز در این زمینه با دکتر غلامعلی حداد عادل رییس کمیسیون فرهنگی مجلس گفتگوی کوتاهی داشته‌ایم:

 

– سوال: با توجه به این‌که اخیرا در معرض عملیات روانی و پروژه‌ی جنگ نرم غرب هستیم، لطفا بفرمایید که چگونه می‌توانیم در مقابل جنگ نرم فرهنگی، نسل جوان کشورمان را مصون بداریم؟

 

– دکتر حداد عادل: مسلما در این قضیه مهم لازم است تا جوانان و نوجوانان کشورمان را با عظمت فرهنگ اسلامی– ایرانی به خصوص مذهب تشیع آشنا کنیم و آن‌ها را نسبت به روند جنگ نرم دشمنان آگاه و هوشیار سازیم، زیرا آن‌ها فرهنگ و هویت ما را مورد هدف قرار داده‌اند.

 

– سوال: برگزاری گرامیداشت و تجلیل از اندیشمندان مسلمان ایرانی تا چه میزان می‌تواند در این قضیه موثر باشد؟

 

– به طورحتم بسیار مؤثر و مفید است، زیرا اندیشمندان مسلمان ایرانی هویت فرهنگی و ملی ما هستند که باید به نسل جوان و نوجوان کشورمان معرفی شوند.

 

– سوال: برای نیل به موفقیت در این جنگ روانی و نرم به چه ابزاری نیاز داریم؟

 

– چون جنگ نرم، جنگی در عرصه ی فرهنگ و هویت است، بنابراین ما هم در مقابل برای نبرد، نیاز به ابزار و سلاح فرهنگی داریم. در این راستا از مهم‌ترین شیوه‌های مقابله هم معرفی نمادهای هویتی‌مان به نسل نوجوان و جوان کشورمان است به‌خصوص اندیشمندان و بزرگان دینی و اسلامی که باید در تمام کشور با جدیت انجام شود. امروز جنگ، جنگ توپخانه ای و سخت نیست، بلکه جنگ نرم است، و ابزار آن رسانه‌ها، و فناوری رسانه‌ای جدید است.

باید دائما روش‌های جدید دشمنان انقلاب اعم از ترویج فساد اخلاقی، انحراف فکری و ایجاد فضای ابهام و تردید در نسل جوان را افشا کنیم.

 

– سوال: ارزیابی شما در پیشرفت اقدامات ما مقابل با جنگ نرم دشمن چگونه است؟

 

– در ارزیابی از سرعت پیشرفت اقدامات در مقابله با جنگ نرم هر چه سرعت بگیریم کم است چون رقیب ما در سطح جهانی در حال فعالیت است. البته نیروهای انقلابی چون بر اساس ایمان خود کار می‌کنند همیشه شگفتی‌هایی نشان می‌دهند، لذا از سرعت پیشرفت در این زمینه ناامید نیستم.

انتهای پیام / کد خبر306

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار