سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
در کارگروه سلامت و امنیت غذایی اردستان مطرح شد؛

مجمع سلامت اردستان تشکیل می شود

علت ۳۸ درصد مرگ و میر در اردستان سکته قلبی است در حالی که میانگین استانی این بیماری ۱۷ درصد است؛ همچنین اضافه وزن و چاقی در گروه سنی نوجوانان، جوانان و میانسالان در این شهرستان بالاتر از میانگین استانی است.

به گزارش صبح اردستان، حمیدرضا تاملی صبح امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان اردستان اظهار کرد: ارتقای سلامت عموم مردم اولویت اول شهرستان است که تعامل بین دستگاها می تواند این موفقیت را بیشتر کند.

وی افزود: به منظور ارتقای سلامت مردم اردستان مجمع سلامت شهرستان با محوریت سبک زندگی سالم تشکیل خواهد شد.

فرماندار اردستان گفت: دستورالعمل تشکیل مجمع سلامت اردستان ابلاغ شده و در چند روز آینده تشکیل خواهد شد که در این مجمع تمامی نهادهای حاکمیتی، ارگان ها و سازمان های مردم نهاد با محوریت سبک زندگی سالم حضور خواهند داشت.

تأملی با بیان اینکه وضعیت فعلی کشتارگاه دام اردستان باید ساماندهی شود، تصریح کرد: در اسرع وقت باید نسبت به تعیین تکلیف و متولی آن اقدام شود.

* ۱۰۰ درصد جمعیت اردستان پرونده سلامت دارند

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان در ادامه گفت: ۱۰۰درصد جمعیت شهرستان اردستان پرونده سلامت دارند اما تنها ۴۰ درصد از این افراد به مراکز بهداشتی مراجعه و نسبت به تکمیل پرونده خود و ثبت در سامانه یکپارچه بهداشت و سلامت اقدام کرده اند.

وی افزود: از این پس خدمات درمانی و بهداشتی مراجعه کنندگان به مراکز جامع سلامت به صورت پرونده تدوین و در این برنامه ثبت می شود تا ارتقای سطح کیفی خدمات و سهولت دسترسی به پرونده ها را شاهد باشیم.

مهیار حاجی مالیان با بیان اینکه از ۳۰ خانه بهداشت روستایی شهرستان در حال حاضر ۲۴ خانه روستایی فعال است، اظهار کرد: با این وجود به ساکنان تمام روستاها با حضور اکیپ سیار خدمات بهداشتی درمانی ارائه می شود.

وی افزود: علت ۳۸ درصد مرگ و میر در اردستان سکته قلبی است در حالی  که میانگین استانی این بیماری ۱۷ درصد است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان عدم مراجعه مردم برای دریافت خدمات گروه های سنی مختلف، افزایش درصد طلاق و پایین آمدن تعداد ازدواج، بالا بودن درصد زوجین نابارور، آمار بالای مبتلایان به بیماری فشار خون و مطلوب نبودن مراجعات جهت تشکیل و تکمیل پرونده الکترونیک سلامت را از مهمترین مشکلات بهداشتی و درمانی اردستان عنوان کرد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین اضافه وزن و چاقی در گروه سنی نوجوانان، جوانان و میانسالان اردستان بالاتر از میانگین استانی است.

انتهای پیام / کد خبر30650

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار