سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اردستان:

فعالیت غیرقانونی برخی افراد بر روی موقوفات/ تنها یک درصد از درآمد موقوفات اردستان مشمول کار قرآنی می‌شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اردستان، گفت: دو سوم از عرصه های شهر اردستان موقوفه بوده که بعضی افراد بصورت غیر قانونی بر روی آن فعالیت انجام می دهند.

به گزارش صبح اردستان،به نقل از صاحب نیوز؛ محمد رضا ترحمی بعد از ظهر گذشته در جلسه زیر بنایی و شهرسازی شهرستان اردستان اظهار کرد: در سال ۹۷ تعداد ۵۷ سند عرصه ها و اعیانی های موقوفات اردستان دریافت شده و نسبت به سال گذشته رشد خیلی خوبی در استان داشته ایم.

وی افزود: دو سوم از عرصه های شهر اردستان موقوفه بوده که بعضی افراد به صورت غیر قانونی بر روی آن فعالیت انجام می دهند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اردستان گفت: عرصه های وقفی که در حوزه شهری واقع شده است برای کارهای عام المنفعه همچون باغ بانوان و مدرسه می توان با توافق نسبت به واگذاری آن اقدام شود.

ترحمی با بیان اینکه لازم است نقشه جامع تفصیلی شهر آماده باشد و به اوقاف ارسال شود، تصریح کرد: در این صورت می توان در خصوص بعضی از عرصه های موقوفه بلاتکلیف تصمیم گیری کرد.

وی تاکید کرد: دستگاه هایی که با اوقاف در خصوص عرصه های موقوفات مشکل دارند می توان با گفتگو و جلسات آن را برطرف کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اردستان خاطرنشان کرد: اردستان ۳۵۰ موقوفه انتفاعی و منفعتی و نیز یک هزار و ۷۸۰ رقبه دارد که با بهره وری می توان از آنها استفاده بهینه ای را انجام داد.

ترحمی تصریح کرد: در خصوص آب های موقوفه ای که در اردستان وجود دارد بهترین فرصت است تا با برنامه ریزی از آن بهره وری خوبی صورت گیرد.

وی یادآوری کرد: شهرداری اگر پارک های محلی خود را کلید بزند اوقاف حاضر است تا عرصه هایی را در اختیار آنها قرار دهد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اردستان در خصوص مسئله تولیت عرصه های موقوفه اعلام کرد: اگر شخصی خود را به دستگاهی معرفی کرد که متولی موقوفه است نپذیرند زیرا ملاک تولیت حکم قضایی یا اوقاف است.

ترحمی با انتقاداز اینکه متاسفانه یک درصد از درآمد موقوفات شهرستان اردستان مشمول کار قرآنی می شود، افزود: این آمار بسیار ضعیف است که باید فکر اساسی در این حوزه صورت گیرد و افرادی که توان دارند در حوزه کارهای فرهنگی و قرآنی ورود پیدا کنند.

انتهای پیام / کد خبر30724

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار