سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
مدیر کل بهزیستی استان اصفهان:

۹۶۰۰خانوارتحت پوشش بهزیستی استان اصفهان/ کمپ ترک اعتیاد نیاز اردستان است

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان، گفت: ۹ هزار و ۶۰۰ خانوار در حوزه توانبخشی تحت پوشش بهزیستی استان اصفهان هستند که شامل زنان سرپرست خانوار، معلولیت و بیماری صعب العلاج و فاقد همسر هستند.

به گزارش صبح اردستان، به نقل از  صاحب نیوز؛ مرضیه فرشاد عصر سه شنبه در حاشیه بازدید از ساختمان در حال ساخت نگهداری سالمندان و معلولان کوثر اردستان اظهار کرد: ملاقات با مددجوهای بهزیستی یکی از کارهایی بود که امروز در دستور کار بود تا در خصوص پنج نفر از آنها که با نظر شهرستان نیاز به خدمات ویژه داشتند پیگیری شود.

وی افزود: در دیدار با فرماندار اردستان موضوع اورژانس اجتماعی که یکی از مطالبات مردم شهرستان از بهزیستی بود مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان گفت: بازدید از دو مرکز سرپایی درمان اعتیاد و کمپ اعتیاد در اردستان انجام شد و در خصوص ساختمان کوثر اردستان هم مجوزفعالیت آن از تهران پیگیری خواهد شد.

فرشاد با بیان اینکه در موضوع سالمندان سه مجموعه  در حال ساخت در استان وجود دارد که ظرفیت های آن پر نشده است، تصریح کرد: یکی در اصفهان وجود دارد که تقریبا ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و دیگری در نجف آباد که یک بخش آن  به بهره برداری رسیده است  و دیگری کوثردر اردستان است که هنوزبه مرحله صدور پروانه نرسیده  که برای آنان پیگیری صورت خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: مرکز سالمندان به حد کافی و با ظرفیت خالی داریم ولی در این منطقه احساس برای مردم منطقه و برای شرق استان لازم است و سفارش می کنیم که فرزندان از والدین خود نگهداری کنند و مجبور نباشیم توسعه مراکز روزانه را بدهیم.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان در خصوص شناسایی معلولان خاطرنشان کرد: شناسایی از طریق بهزیستی صورت نمی گیرد بلکه معلول با مراجعه به بهزیستی و درخواست کارت معلولیت و بر اساس معاینات که شدت معلولیت را مشخص می کند در حد مقدورات سازمان بهزیستی خدمات دریافت می کند.

فرشاد تصریح کرد: ۹ هزار و ۶۰۰ خانوار در حوزه توانبخشی تحت پوشش بهزیستی استان اصفهان هستند که شامل زنان سرپرست خانوار، معلولیت و بیماری صعب العلاج و فاقد همسر هستند.

وی همچنین اعلام کرد: بهیود یافته گانی که بیش از یکسال و یا بیش از شش ماه پاکی داشته و توسط مراکز بهزیستی به تایید برسد با معرفی به بانک از تسهیلات چهار درصد کارفرمایی و خویش فرمایی بهره مند می شوند.

کمپ ترک اعتیاد نیاز اردستان است

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان در خصوص کمپ ترک اعتیاد اردستان افزود: اردستان دارای دو مورد کمپ ترک اعتیاد است که یکی از آنها غیر فعال شده که در بازرسی ها با شناسایی که انجام می شود در صورت نیاز به خدمات مجدد فعال می شود.

فرشاد با اعلام این خبر که یک کمپ ترک اعتیاد دیگر در اردستان نیاز است، افزود: تلاش می کنیم که کمپ اردستان به شکلی باشد که شرایط و قابلیت پاسخگویی را داشته باشد.

وی تاکید کرد: در خصوص کمپ ترک اعتیاد نقطه نظرات ستادی مطرح است که رئیس مدیریت شهرستان آن را مد نظر قرار داده و در صورت مجوز جدید پاسخگو خواهیم بود.

انتهای پیام / کد خبر30869

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار