سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
فرماندار اردستان:

راه اندازی مجدد کارخانه فاستونی اردستان/ فعال‌سازی ۸ طرح صنعتی برای بازگشت جمعیت به اردستان آغاز شد

فرماندار اردستان گفت: برای بازگشت جمعیت به شهرستان، فعال سازی پروژه های صنعتی را آغاز کرده ایم که در این زمینه شاهد پیشرفت بالای ۷۰ درصد هشت طرح صنعتی هستیم.

به گزارش صبح اردستان، به نقل از صاحب نیوز؛ حمیدرضا تاملی در جمع نمازگزاران جمعه اردستان در مسجد جامع ضمن تبریک فرارسیدن هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و شهدای کارمند اردستان اظهار کرد: مناسبت ها نمادی هستند برای پرداختن به اهمیت و جایگاه و مجموعه خدماتی که آن بخش مورد نظر در مسیر انجام فرایندهای جاری جامعه انجام میدهد و هفته دولت هم فرصت مغتنمی است تا اشاره شود به گوشه ای از فعالیت ها و خدماتی که دولت در سطح شهرستان اردستان در یک سال گذشته انجام داده است.

وی بیان کرد: در هفته دولت در سطح شهرستان اردستان ۳۳ پروژه عمرانی، خدماتی و تولیدی با اعتباری نزدیک به ۱۹۰ میلیارد ریال و در قالب دستگاه های بهداشت و درمان، جهاد کشاورزی، شهرداری های اردستان و مهاباد، امور برق، شبکه دامپزشکی، بخشداری های مرکزی و زواره، آب و فاضلاب شهری، آموزش و پرورش اردستان، اداره صنعت معدن و تجارت، شرکت توزیع نفت و صداوسیما به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: در هفته دولت پنج پروژه هم در بخش های مختلف شهرستان کلنگ زنی خواهد شد.

فرماندار اردستان با بیان اینکه در بخش پرداختن به مسائل و مشکلاتی که عمده مطالبات و درخواست های مردم در سطح شهرستان بوده پیگیری هایی صورت گرفته است، تصریح کرد: از روز اول ورود به شهرستان اردستان، حل مشکلات مربوط به کارخانه فاستونی اردستان را در برنامه قرار دادیم و امروز تمام موانع پیش روی این مجموعه حل شده و به زودی شاهد پرداخت مطالبات کارگران این کارخانه و همچنین راه اندازی مجدد آن خواهیم بود.

تاملی با اشاره به اینکه یکی از طرح های معطل مانده در سطح شهرستان که تقریبا به یک نماد ناامیدی و یاس در بخش کارآفرینی و تولید تبدیل شده است، مجموعه سوله های چینی گستر است، خاطرنشان کرد: پیگیری های خوبی جهت تعیین تکلیف این مجموعه انجام شده و مراحل نهایی تملک این سوله ها توسط کارآفرین و سرمایه گذار جدیدی که شناسایی شده است در حال انجام می باشد.

وی با بیان اینکه در حوزه عمرانی پروژه های راهسازی خوبی از جمله عملیات تکمیل مسیر اردستان به اصفهان و زواره به اردستان علیرغم کمبود اعتبارات با پیگیری نماینده مردم شهرستان در حال انجام است، اضافه کرد: در هفته دولت نیز شاهد کلنگ زنی باند دوم جاده زواره به تلک آباد و مسیر روستای سیانک به شهراب خواهیم بود.

فرماندار اردستان به آغاز فعالیت طرح آب رسانی مجتمع برزاوند اشاره کرد و گفت: با توجه به مشکل آب رسانی سیار که در شهرستان داریم با اجرای این پروژه بخش عظیمی از مشکل آب رسانی سیار حل خواهد شد و روستاهای این منطقه شاهد تامین آب پایدار خواهند بود.

معضل اشتغال از مطالبات مردم اردستان است

تاملی در ادامه با بیان اینکه معضل اشتغال از مطالبات مردم شهرستان اردستان است که خوشبختانه آمار نرخ بیکاری شهرستان در مقایسه با نرخ استان و متوسط کشوری از شرایط بهتری برخوردار است، افزود: با توجه به پتانسیل ها و مزیت هایی که در سطح شهرستان داریم وجود یک نفر بیکار هم پذیرفته نیست، این میزان بیکاری که در حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر است در شرایط کنونی بیشتر از این تعداد را زمینه اشتغال برای اتباع بیگانه در شهرستان فراهم کرده ایم.

وی با بیان اینکه برای بازگشت جمعیت، فعال سازی پروژه های صنعتی را آغاز کرده ایم که در این زمینه شاهد پیشرفت بالای ۷۰ درصد هشت طرح صنعتی هستیم، تصریح کرد: از محل منابع اشتغال پایدار روستایی و تسهیلات ارزان قیمت که دولت در نظر گرفته است اعتبارات بسیار خوبی در بخش تولیدی اختصاص داده شد که امیدواریم تا پایان سال تعدادی از این طرح ها به بهره برداری برسد.

فرماندار اردستان با بیان اینکه مدیران ادارت با روحیه کار جهادی سال درخشان و موثری را برای مردم بسازند تصریح کرد: باید این فرصت را ایجاد بکنیم تا اعتماد مردم از مسئولان سلب نشود و رضایت مردمی افزایش پیدا کند.

تاملی خواستار افزایش زمان پی گیری مطالبات و تسریع در رسیدگی آن از سوی مسئولان ادارت شد و گفت: در بخش گفتگو با مردم تلاش خواهیم کرد تا روحیه امید و اطمینان به مسئولین در بخش های مختلف در مردم تقویت شود.

وی در ادامه با بیان اینکه با بخش گسترده ای از مطالبات مردمی که از سال های قبل باقیمانده مواجهه هستیم، اظهار کرد: این مشکلات در کوتاه مدت قابل حل نیست و همه دستگاه ها توان خود را بر حل مشکلات مردم دارند و در شرایط کنونی به وحدت و هم دلی بیشتر از هر زمان دیگری نیاز داریم.

فرماندار اردستان با بیان اینکه کشورهای توسعه یافته را اگر بررسی کنیم می بینیم بعد از جنگ جهانی دوم زمانی به سمت توسعه حرکت کردند که شاهد یک تحول فکری و فرهنگی در مردم بوده اند، افزود: شهرستان اردستان هم نیازمند حرکت به سمت تحول فکری و فرهنگی در مردم است.

مشکل توسعه اردستان کمبود جمعیت است

تاملی با بیان اینکه شاخص جمعیت مهمترین اصل در تخصیص منابع و امکانات برای مراکز تصمیم گیری است، تصریح کرد: در شرایط کنونی که مسائل اقتصادی زندگی در کلان شهرها را سخت کرده است از مردم اردستان می خواهم این تهدید را به یک فرصت تبدیل کنند و موضوع مهاجرت به شهر مادری را در برنامه داشته باشند.

وی با بیان اینکه ۱۸ درصد جمعیت شهرستان اردستان را سالمندان تشکیل می دهند که از نرخ کشور و استان بالاتر است، خاطرنشان کرد: این زنگ خطری است و باید در جهت رشد جمعیت و مهاجرت معکوس به شهرستان تلاش کرد.

فرماندار اردستان در ادامه با بیان اینکه آغاز هفته دولت مصادف شده است با آغاز دومین سال از فعالیت شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای شهرستان گفت: به عنوان نماینده عالی دولت وظیفه خود می دانم تا از منتخبان مردم و تصمیمات آنها در شوراهای اسلامی شهر و روستا حمایت و دفاع کنم تا مجموعه شهرستان یک عملکرد قابل قبولی را برای مردم رقم بزند.

تاملی با بیان اینکه کسانی که در گوشه کنار شهرستان مباحث ناامید کننده مطرح می کنند بدانند که اردستان دیگر بنای بازگشت به قبل را ندارد، اظهار کرد: با همه متفکران به روند جدیدی در مسیر توسعه شهرستان رسیدم و بنا نداریم به رویه های گذشته برگردیم و نگاه ما باید به سمت جلو باشد و اینکه چگونه می توانیم به یکدیگر کمک کنیم تا به اهداف در نظر گرفته شده برسیم.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به توسعه نیازمند تحول فکری و فرهنگی در بدنه جامعه، در فکر و ذهن مردم که تمایل به ساختن و آبادنی جمعی پیدا کنند، تمایل به ترجیح دادن مطالبات عمومی بر مطالبات فردی و شخصی و باندی و گروهی پیدا کنند را داریم، افزود: موضوع دیگر در موضوع توسعه پایبندی و ایستادگی نخبگان آن منطقه در شهرستان است و امروز به راهنمایی و کمک نخبگان شهرستان اردستان که در بخش های مختلف کشور حضور دارند نیازمندیم.

فرماندار اردستان با بیان اینکه زمینه برای بازگشت فیزیکی و فکری نخبگان فراهم است و آمادگی داریم تا از ظرفیت این دوستان برای توسعه شهرستان استفاده کنیم، تصریح کرد: امیدواریم با توجه به این ظرفیت ها بتوانیم یک منطقه پیشرفته را در مرکز کشور بسازیم.

انتهای پیام / کد خبر30930

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار