سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
فرماندار اردستان:

چالش اصلی شهرستان اردستان موضوع جمعیت است

فرماندار اردستان، گفت: چالش اصلی ما در شهرستان اردستان موضوع جمعیت است که بارها در جلسات مختلف به این موضوع اشاره شده است.

به گزارش صبح اردستان، حمید رضا تأملی عصر سه شنبه در مراسم تجلیل از مدیران دستگاه های دولتی بمناسبت هفته دولت در محل سالن ورزشی ارشاد اردستان اظهار کرد: در جلسات و کارگروه های شهرستان در خدمت مدیران شهرستان هستیم و کمتر فرصت می شود تا با آنها در خصوص دیدگاه های خود در خصوص پیشرفت اردستان صحبت کنیم.

وی افزود: خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت را تبریک گفته و تقارن آن با دهه ولایت و امامت را گرامی می داریم.

فرماندار اردستان گفت: اردستان بدون شک یک نقطه منحصر به فرد سرزمینی در جغرافیای ایران است که با تکیه بر پتانسیل های مختلفی که در مسیر حرکت و توسعه دارد می تواند جزو یکی از بهترین نقاط زندگی و یکی از شاخص ترین مراکزتوسعه یافته در سطح کشور باشد.

تأملی با بیان اینکه این موضوع را بنده به عنوان یک فرد علاقه مند و اهل مطالعه در مباحث کارشناسی مربوط به توسعه اشاره می کنم، تصریح کرد: کمتر نقطه ای را در سطح کشور سراغ دارید که در حوزه های مختلف، توسعه امکان تحرک، خلاقیت و حرکت برای مدیران و دست اندر کاران و بخش خصوصی آن مجموعه و شهرستان متصور باشد.

وی تاکید کرد: اردستان از نعمت های فراوان و سرشار خداوندی بهره مند است، لذا بنده در جلسه معارفه اعلام کردم به ترکیب منطقه محروم برای اردستان اعتقادی ندارم و اگر محدودیتی هم وجود دارد در نگرش نگاه، نحوه مدیریت و متولیان توسعه در این منطقه است.

فرماندار اردستان خاطرنشان کرد: مجدد اعلام می کنم شهرستان اردستان شایسته بهترین ها بوده و ما به شدت برای تحقق این بهترین و بهترین ها نیازمند توجه به دو عنصر جدی هستیم که یکی از آنها تغییر باورها و تحول فکری، فرهنگی در سطح عموم جامعه شهرستان اردستان و به عنوان نکته دوم نیازمند رجوع جدی و حمایت و هدایت و حضور همه نخبگان و خواص علمی، اداری، نظامی شهرستان برای توسعه اردستان هستیم.

تأملی تصریح کرد: اگر این دو رویکرد را در بخش مدیران و کارمندان شهرستان که دو و نیم درصد جمعیت شهرستان را تشکیل می دهند نهادینه کنیم و اثر گذار باشد، مردم هم از این تغییر نگرش الگو خواهند گرفت.

وی همچنین یادآوری کرد: چالش اصلی ما در شهرستان اردستان موضوع جمعیت است که بارها در جلسات مختلف به این موضوع اشاره کرده ام و آن موضوعی که شهرستان را تحت الشعاع قرار داده نبود شرایط مناسب برای زندگی در بخشهای مختلف این شهرستان است.

*شرایط مناسب زندگی برای مردم توسط بدنه اداری دستگاه ها باید ایجاد شود

فرماندار اردستان ساختن شرایط مناسب زندگی و ایجاد شرایط مناسب توسط بدنه اداری دستگاه ها را لازم دانست و افزود: اگر بتوانیم در تاریخ اردستان و چهل سال گذشته آن منحنی نزول کاهش جمعیت را متوقف کنیم و به سمت مهاجرت معکوس سوق دهیم آن وقت می توانیم نمره قبولی را به مجموعه سیستم اداری در بخشهای مختلف تخصیص دهیم.

تأملی اعلام کرد: ادارات اردستان را برای چشم انداز شهرستان دعوت می کنم که با مشارکت و همدلی همه ادارات، نخبگان، خواص در سایه یک وحدت و همدلی و اتفاق نظر محقق شود و به آن سمت حرکت کنیم تا مردم هم به عنوان ولی نعمتان ما در مسیر، توسعه شهرستان را رصد کنند.

پایان جلسه ۱۰ نفر از مدیران برتر دستگاه های دولتی اردستان تقدیر شدند.

انتهای پیام / کد خبر30994

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار