سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردستان:

مرحله سوم مبارزه با بیماری سالک در شهرستان اردستان آغاز شد

رییس مرکز بهداشت شهرستان اردستان گفت: طرح مبارزه با بیماری سالک در چهار مرحله از اردیبهشت آغاز شده و مرحله سوم آن در حال برگزاری است.

به گزارش صبح اردستان، به نقل از  صاحب نیوز؛ حسن ذبیحی روز گذشته در حاشیه بازدید از طعمه گذاری برای مقابله با بیماری سالک در مهاباد، اظهار کرد: بیماری سالک یا لیشمانیوز پوستی بر اثر گزش جنس ماده نوعی پشه خاکی به انسان منتقل می‌شود و عامل آن انگلی به نام لیشمانیا است.

وی افزود: طرح مبارزه با بیماری سالک امسال در چهار مرحله از اردیبهشت ماه آغاز شده و مرحله سوم آن در حال برگزاری است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردستان گفت: مرحله سوم مبارزه با بیماری سالک در اردستان شامل طعمه گذاری در چهار هزار و ۸۰۰ هکتار از باغ ها و مزارع آلوده در شهرهای اردستان، زواره و مهاباد است که اقدام به جونده کشی می کند.

ذبیحی با بیان اینکه با اجرای این طرح مبتلایان به بیماری سالک کاهش چشمگیری داشته اند، تصریح کرد: انجام این طرح در چهار مرحله و با مشارکت ۴۰۰ نیروی بسیجی انجام می شود.

وی تاکید کرد: مبارزه با بیماری سالک در شهرستان اردستان از سال ۸۶ آغاز شده که با اقدامات صورت گرفته تعداد مبتلایان به این بیماری از ۴۵۲ نفر به شش نفر در سال گذشته کاهش داشته است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردستان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون دو نفر به بیماری سالک در شهرستان اردستان مبتلا شده اند.

ذبحی تصریح کرد: موش های صحرایی یکی از عوامل انتقال و تجمع پشه های سالک در کل منطقه شهرستان اردستان هستند که با اقدامات مناسب در کاهش این بیماری موفق بوده ایم.

انتهای پیام / کد خبر31152

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار