سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
امام جمعه اردستان:

شعار «هیهات من الذله» موجب پیروزی ایران در جنگ هشت ساله شد

امام جمعه اردستان گفت: شعار «هیهات من الذله» بود که ملت ایران را در جنگ هشت ساله پیروز کرد که متاسفانه از این دریای عظیم و اتفاق نادر روزگار کمتر استفاده می کنیم.

به گزارش صبح اردستان، به نقل از صاحب نیوز؛ حجت الاسلام حسن دهشیری در خطبه های نماز جمعه اردستان در مسجد جامع اظهار کرد: محرم و عاشورا به احیای ارزش های فراموش شده می پردازد.

وی افزود: امام حسین(ع) برای قیام خود و دفاع از دین رسول الله افرادی قوی دلی را همراه خود داشت که به شهادت لبخند می زدند و اوج شکوه و عظمت امام حسین(ع) در سخنانش موج می زد.

امام جمعه اردستان گفت: شعار «هیهات من الذله» بود که ملت ایران را در جنگ هشت ساله پیروز کرد که متاسفانه از این دریای عظیم و اتفاق نادر روزگار کمتر استفاده می کنیم.

حجت الاسلام دهشیری با بیان اینکه وظیفه داریم که یک ارزیابی دقیق از اتفاقات عاشورا داشته باشیم که امام حسین(ع) با تمام هستی خود به میدان آمد، تصریح کرد: پاسداشت عاشورا و برنامه های آن خوب است منتها باید شور همراه با تعقل و شعور باشد و از پند و به موعظه سخنرانان گوش دهیم و در نذورات اسراف نکنیم .

وی تاکید کرد: پرداختن به کارهای غیر عرف در عزاداری وهن دین است که بعضی ها در کشور به آن می پردازند و این عزاداریها را به شکل نادرست انجام می دهند.

امام جمعه اردستان خاطرنشان کرد: موضوعات پیرامون مردم ایران و عراق در چند روز اخیر همه در خصوص بر هم زدن وحدت بین دو کشور مسلمان است که دشمن برای تفرقه افکنی دست به اینگونه اعمال می زند.

خطیب جمعه اردستان با اشاره به گرانی های اخیر و ابراز امیدواری مبنی بر اینکه از این پیچ مهم عبور خواهیم کرد، افزود: اگر ما شیعه ابا عبدالله هستیم نباید احتکار کنیم و همدست دشمن بشویم.

حجت الاسلام دهشیری با توصیه به دستجات سینه زن و هیئت عزادار در خصوص حق الناس و رعایت حال مردم افزود: نسبت به عدم راه بندان خیابانها و کم کردن صدای بلندگوها تلاش کنید و جوانان هیئتی می توانند الگوهای خوبی را در این زمینه انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه مراسمهای تاسوعا و عاشورا باید هر چه باشکوه برگزار شود، افزود: تجمع بزگ تاسوعاییان در میدان تاسوعای اردستان انجام خواهد شد که هیئت ها همکاری لازم را داشته باشند.

امام جمعه اردستان همچنین متذکر شد: ذبح احشام به هر شکل در خیابان و معابر عمومی از لخاظ بهداشتی مشکل داشته که باید مردم به آن توجه داشته باشند و هیئتی ها آن را جدی بگیرند.

انتهای پیام / کد خبر31232

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار