جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تبلیغ غذای حرام در شبکه اصفهان !

مدتی است که صدا وسیمای جمهوری اسلامی برای درآوردن مخارج خود متوسل به هر وسیله ای شده است. امروز جمعه شاهد تبلیغ یک غذای حرام در یکی از برنامه های پر بیننده استانی بودیم…

234523424

به گزارش نگین کویر به نقل از صاحب نیوز ، مدتی است که صدا وسیمای جمهوری اسلامی برای تأمین مخارج خود متوسل به هر وسیله ای شده از جمله تبلیغ هر آنچه تا به امروز خود تلویزیون آن را خلاف آرمان های انسانی می دانست. اما این روند کم کم در حال وخیم شدن است چه آنکه بعد از تبلیغ ماکارونی در برنامه عمو پورنگ امروز جمعه نیز شاهد تبلیغ یک غذای حرام در یکی از برنامه های پر بیننده استانی بودیم. در برنامه زنده رود که با اجرای احسان کرمی انجام گرفت مهمان و اسپانسر برنامه از غذای خرچنگ مخصوص رستوران خود تبلیغ نمود در حالی که بی اطلاعی مجری و دست اندرکاران برنامه از احکام شرعی اسلامی نه تنها به ممانعت از این کار نینجامید بلکه با تایید مجری نیز به این موضوع دامن زده شد.

 

متاسفانه عدم کارایی نهادهای نظارتی که این روزها دستمایه برنامه خنده بازار نیز شده سبب گشته تا این رستوران ها این روزها رونق خوبی پیدا کنند اما تبلیغ تلویزیونی غذای حرام دیگر از آن کارهاست چه آنکه تلویزیون آرمانی ما به آموزش احکام اهتمامی ندارد.
علی بن جعفر (ع) از برادر بزرگوارش موسی بن جعفر علیه السلام حکم خوردن صدف را سوال کرد؛ آیا خوردن گوشت صدف حلال است؟ امام (علیه السلام) فرمود: ” لا یحل اکله ” حرام است. جواهر الکلام ۳۶/۲۵۳

 

آری از مسلمات فقه شیعی، بلا شک حرمت خوردن خرچنگ و صدف است.

 

حرمت خرچنگ شامل برّی و بحری می‌شود.

 

سوال: آیا خرچنگ و صدف نجس هستند؟ ج = خیر. زیرا خون جهنده ندارند. ولی خرید و فروش مرده آنها بلاشک جایز نیست و تصرف در ثمن آن اکل مال بالباطل است.

انتهای پیام / کد خبر313

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار