سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
مدیرجهادکشاورزی اردستان:

اردستان با ۲هزار هکتار باغ انار مقام اول استان را دارد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان گفت: شهرستان اردستان در بخش انار با دو هزار هکتار اراضی مقام اول در سطح استان را داراست.

به گزارش صبح اردستان، علی اکبر صالح در گفت و گو یی اظهار داشت: شهرستان اردستان با دارا بودن ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دارای ۱۴ هزار هکتار اراضی زراعی و ۶ هزار اراضی باغی است که  ۶ درصد سطح زراعت استان را تشکیل می دهد.

وی افزود: باغات شهرستان اردستان هشت درصد از سطح باغات استان را تشکیل می دهد که خود با ۶ هزار و ۶۱ هکتار اراضی باغی سرآمد انار و پسته است که در بخش انار با دو هزار هکتار اراضی مقام اول در سطح استان را دارا است.

مدیر جهاد کشاورزی اردستان با بیان اینکه اراضی  شهرستان اردستان از طریق ۲۲۰ حلقه چاه های عمیق، ۴۷۵ رشته قنات و ۳۰ دهنه چشمه فصلی مشروب می شود، ابراز داشت: در موضوع محصولات زراعی شهرستان و شاخص آن یک هزار و ۷۸۰ هکتارگندم کشت می شود.

صالح با بیان اینکه نشای پیاز در ۴۰۰ هکتار کشت آن متداول شده و در شهر مهاباد و طرح های قلعه گوشه گسترش پیدا کرده است، تصریح داشت: کشاورزان توانسته اند از این مقدار ۲۳ هزار تن محصول جمع آوری کنند.

وی با اشاره به اینکه اردستان دارای دو هزار و ۷۰۰ هکتار باغات پسته است، ابراز داشت: با توجه به خسارات فروردین سال جاری و به وجود آمدن گرمای شدید ۹۰ درصد کاهش تولید داشته ایم که در حال حاضر ۱۶ هزار تن محصولات باغی تولید شده اردستان است.

مدیر جهاد کشاورزی اردستان با اشاره به محصولات دامی افزود: شهرستان اردستان در حال حاضر دارای دو هزار و ۵۰۰ رأس گوساله و گاو شیری است که سالانه پنج هزار و ۷۰۰ تن محصولات دامی به دست می آید.

تولید مرغ سالانه اردستان ۴۰ هزار تن است

صالح  با بیان اینکه تولید مرغ سالانه اردستان ۴۰ هزار تن است، تاکید داشت: اردستان رتبه های اول و دوم استان در تولید مرغ گوشتی و سفید را با ۱۳۱ واحد فعال داردکه جمعا  چهار میلیون و ۸۸۸ هزار و ۷۰۰ قطعه جوجه در چهار مرحله در طول یکسال پرورش پیدا می کنند.

وی با اشاره به تولید سالانه هفت هزار تن تخم مرغ در ۹ واحد فعال شامل مرغداری های تخم گذار اردستان افزود: اردستان با تولید دو تن عسل سالانه و ۲۲ تن تولید گوشت سفید ماهی کارنامه خوبی در استان دارد.

انتهای پیام / کد خبر31638

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار