سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
معاون منابع طبیعی اردستان:

مبارزه با آفات در ۱۰۰ هکتار از اراضی اردستان انجام می شود

معاون منابع طبیعی اردستان ګفت: امسال مبارزه با آفات در ۱۰۰ هکتار از اراضی اردستان انجام می شود.

به گزارش صبح اردستان،  فاضل عامری در گفت و گو یی اظهار داشت: طرح بند آبخیزداری روستای کچو مثقال اردستان با تاج ۱۲ متر و هزینه ۱۰ میلیارد ریال آغاز شده است.

وی افزود: طرح بادشکن زنده در قسمت شمال امامزاده اسحاق(ع) روستای خوش آباد با ۳۰ هکتار و پنج هزار نهال تاغ توسط  پیمانکار با ۶۳۰ میلیون ریال اعتبار به پایان رسیده و در حال  آبیاری مرحله دوم است تا در سال بعد تحویل منابع طبیعی شود.

مبارزه با آفات در ۱۰۰ هکتار از اراضی اردستان انجام می شود

معاون منابع طبیعی اردستان گفت: به منظور مبارزه با آفات و جلوگیری از شیوع بیماری سالک در سال گذشته ۳۰۰ هکتار از زمین های شمال شهر زواره برای مبارزه  با آفات درنظر گرفته شده بود و به همین منظور ۱۰۰ هکتار دیگر برای اواخر امسال مد نظر است، با ارائه آماری که شبکه بهداشت ارائه داده این طرح یکی از طرح های موفق در جلوگیری از شیوع بیماری سالک بوده است.

عامری با بیان اینکه ۱۰ کیلومتر کمربند حفاظت فیزیکی امسال و سال گذشته در شهرستان اردستان ایجاد شده است، تصریح کرد: طرح ترویجی – آموزشی کشاورزی در این خصوص برای ۱۰۰ نفر از روستائیان انجام شده تا با آشنایی با قانون، اراضی ملی و مستثنیات را از هم تشخیص دهند.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه طرح پخش سیلاب روستای موغار با وسعت ۲۰۰ هکتار در سال قبل توانست در برابر سیلاب های فصلی کارایی خوبی را داشته باشد به همین منظور امسال برای بازسازی و تقویت آن پنج میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده و در حال تکمیل شدن است.

معاون منابع طبیعی اردستان با بیان اینکه سالیانه ۵۰ مورد نظارت بر معادن در اردستان انجام می شود و در همین رابطه چهارپرونده قضائی تشکیل شده است، تصریح کرد: معدن مس طلا بیش از ۳۰۰ کیلومتر جاده غیر مجاز احداث کرده است که در این ارتباط فقط چهار پرونده تشکیل شده و همچنین در سال گذشته ۲۰ هکتار از اراضی ملی در اردستان رفع تصرف شده است.

انتهای پیام / کد خبر31712

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار