سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
امام جمعه اردستان:

تفویض مسئولیت های کشوری باید بر اساس لیاقت و شایستگی افراد باشد

امام جمعه اردستان گفت: در کشوری که قوانین آن بر پایه اسلامی بنا شده باید مسئولیت ها بر مبنای لیاقت ها، شایستگی و توانایی افراد تفویض شود.

به گزارش صبح اردستان، حجت الاسلام حسن دهشیری در خطبه های نماز جمعه این هفته اردستان اظهار داشت: کسانی که لیاقت گرفتن مسئولیت ندارند نباید آن را قبول کنند چراکه به مردم بدهکار خواهند شد.

وی افزود: برخی افراد نه تنها از  جایگاه مدیریتی خود در راستای اهداف تعریف شده برای پیشرفت کشور استفاده نمی کنند بلکه گاه از این مسئولیت در راه های نادرست سوء استفاده می کنند.

امام جمعه اردستان با بیان اینکه مدرسه ای که در زاهدان آتش گرفته بی کفایتی مسئول مربوطه را می رساند و فرد مذکور باید در برابر این فاجعه باید جوابگو باشد، ابراز داشت:  جای تعجب است که با توجه به این همه سرمایه ملی چرا نباید در آن منطقه تاکنون گاز کشی انجام شده باشد.

نظارتی بر بر پرداخت وام های سنگین و کلان وجود ندارد

حجت الاسلام دهشیری در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته اردستان با بیان اینکه نظارتی بر بر پرداخت وام های سنگین و کلان وجود ندارد، تصریح داشت: این در حالی است که یک زن وام های میلیاردی گرفته و از کشور متواری می شود ولی یک نفر مستحق برای گرفتن یک میلیون تومان وام باید در بانک ها معطل بماند.

خطیب جمعه اردستان افزود: در کشوری که قوانین آن بر پایه اسلامی بنا شده باید مسئولیت ها بر مبنای لیاقت ها، شایستگی و توانایی انجام شود و افرادی که می دانند توان این کار را ندارند از قبول مسئولیت دوری کنند.

امام جمعه اردستان بیان داشت: با توجه به اینکه در آستانه سال جدید میلادی قرار گرفته ایم باید بگوییم حضرت مسیح فقط  متعلق به مسیحیان نبوده و یکی از پیامبران اولوالعزم است، هر چند جنایت کاران در دنیا به نام حضرت مسیح جنگ به راه انداخته و خون مسلمانان را می ریزند و گاه با نام این دین در دنیا جنایت می کنند.

وی همچنین با اشاره به شب یلدا افزود: طبق رسوم ملی در این شب مردم به دیدار بزرگترها می روند،  بر این اساس مواظب باشید بر بزرگترها تحمیل هزینه های اضافه نکنید که با توجه به اوضاع بد اقتصادی این کار صحیحی نیست.

هشدار جدی در زمینه  افزایش طلاق در اردستان

حجت الاسلام دهشیری با توجه به روز اداره ثبت احوال گفت: برای فرزندان خود نام نیک انتخاب کنید تا خدای سبحان هم از شما راضی باشد،  طبق آمار و ارقام هشت ماه امسال میزان طلاق از ازدواج در اردستان از سال گذشته بیشتر شده است که این یک هشدار جدی برای خانواده ها است.

وی با بیان اینکه ثبت احوال در اردستان ۹۲ سال پیش تاسیس شده است، افزود: میزان تولد در شهرستان اردستان نسبت به وفات کمتر بوده است که این هم یک هشدار  برای مردم و مسئولان در شهرستان ماست.

امام جمعه اردستان همچنین با اشاره به روز راهداری افزود: اردستان بیشترین طول راه های استان را به خود اختصاص داده است و بر این اساس باید خدمات رسانی هم در این مسیرها برای مسافران دیده شود.

انتهای پیام / کد خبر31716

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار