جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اردستان:

معابر روستاهای اردستان چشم انتظار قیر یارانه‌ای است

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اردستان گفت: معابر روستاهای اردستان طبق تفاهنامه سه جانبه بنیاد مسکن، دهیاری و بخشداری در صورت تأمین قیر یارانه‌ای آسفالت می شود.

به گزارش صبح اردستان، ایمان فتوحی پیش از ظهر  شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه تهیه طرح مقاوم سازی مسکن روستایی هر چهار سال یک بار برگزار می شود، اظهار داشت: بر این اساس شهرستان اردستان در سال جاری آمارگیری از ۱۶ روستا را با ۵۲۲ نمونه گیری به اتمام رسانده است.

وی افزود: هدف از این آمارگیری ها برآورد نوع ساخت ساختمان های روستایی در خصوص مقاوم سازی در برابر زلزله و حوادث غیر مترقبه است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اردستان گفت: اعتبار هفت میلیارد ریالی که در تملک دارایی در نظر گرفته شده مبلغ چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال آن تخصیص پیدا کرده  است و در هفت روستا اجرای طرح هادی با چهار میلیارد ریال و در هفت روستای دیگر بازنگری طرح هادی با ۸۰۰ میلیون ریال در حال انجام است.

فتوحی با بیان اینکه در احرای طرح هادی روستاها جدول گذاری، زیر سازی و پیاده رو انجام می شود، تصریح داشت: روستاهای اسلام آباد، باقر آباد، شهراب، موغار، نهوح، امیرآباد، زفرقند و شیرازان از مزایای این طرح برخوردار خواهند شد.

وی همچنین افزود: بازنگری طرح هادی در روستاهای کهنگ، حیدر آباد، خیر آباد، قهساره، ماربین، دولت آباد و جعفر آباد انجام و با نقشه برداری هایی که انجام می شود، انتخاب مشاور، تغییرات کاربری و کاهش توسعه بخش های مسکونی بررسی می شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اردستان در خصوص توزیع قیر یارانه ای  در روستاهای اردستان افزود: مقدار دو هزار و ۵۰۰ تن قیر یارانه ای در دو سال گذشته توزیع شد، برای سال ۹۷ نیز تخصیص ۱۸۰ تن قیر یارانه ای اعلام شده است اما  با افزایش قیمتها این مقدار کاهش یافت و بر این اساس در روستاهای موغار، تلک آباد، لاسیب، زفرقند و خوش آباد طبق تفاهنامه سه جانبه بنیاد مسکن، دهیاری و بخشداری در صورت تأمین قیر آسفالت خواهد شد.

پروژه ۶۰ واحدی خیران اردستان آماده تحویل است

فتوحی از تکمیل پروژه ۶۰ واحدی خیران اردستان خبر داد و افزود: این بنیاد آماده تحویل طرح است،طبق صورت جلسات باید توسط شهرداری محوطه سازی و آسفالت آن انجام شود که در این خصوص به ازای هر واحد ۴۰۰میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اردستان از اجرای طرح ساماندهی و صدور اسناد مالکیت خبر داد و گفت: در این زمینه سه هزار و ۶۵۰ فقره پرونده تشکیل و سه هزار و ۴۰۰ جلد سند صادرشده که ۳۱۰ جلد آن مربوط به سال ۹۷ بوده است.

فتوحی گفت: به منظور ساخت مسکن روستایی در سال ۹۷ تعداد ۱۵۴ فقره وام ۲۵۰ میلیون ریالی برای ساخت واحدهای مسکونی مقاوم در شهرستان اردستان تخصیص پیدا کرده است.

وی با اشاره به بارندگی هایی که در بهار ۹۷ موجب خسارات ۲۰ میلیارد ریالی به منازل ۱۲ روستای اردستان شده بود، افزود: تا کنون برای خسارت بوجود آمده هیچ بودجه ای تخصیص پیدا نکرده است.

انتهای پیام / کد خبر31719

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار