سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
کارشناس اداره هواشناسی اردستان:

بارشهای اردستان نسبت به بلندمدت ۱۵.۲ درصد افزایش یافت

کارشناس اداره کل هواشناسی اردستان گفت: بارشهای امسال شهرستان اردستان نسبت به بلند مدت ۱۵.۲ درصد افزایش داشته است.

به گزارش صبح اردستان، داوود صداقت در گفت و گو یی اظهار داشت: بارشهای امسال شهرستان اردستان نسبت به بلند مدت ۱۵.۲ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: آخرین وضعیت بارش کل منطقه اردستان از ابتدای سال آبی جدید به میزان ۳۲.۳  میلی متر بوده است، سال گذشته در کوتاه مدت به میزان چهار دهم میلیمتر  و در بلند مدت تا آخر آذرماه ۲۸.۱ میلی متر بارش داشتیم.

کارشناس  اداره  هواشناسی اردستان گفت: میزان بارش در یک سال آبی کامل  در منطقه اردستان ۱۱۹ میلیمتر است اما تا آخر آذرماه سال جاری تنها ۲۷.۳ درصد از کل بارش های یک سال آبی را شاهد بودیم.

صداقت با بیان اینکه میزان بارش سال زراعی شهر اردستان تا آخر آذرماه ۱۶.۶  میلی متر بوده است، تصریح داشت: این میزان ۳۸ درصد کاهش نسبت به بلند مدت را نشان می دهد.

میزان بارش آذرماه اردستان ۷.۹ میلیمتر بوده است

وی با اشاره به اینکه میزان بارش در سال زراعی ۹۴ تا ۹۵ به میزان ۵۱.۵  میلی متر است که این مقدار در سال زراعی ۹۵ – ۹۶ به میزان ۱۰.۷ میلیمتر بوده است، افزود: در سال زراعی ۹۶ – ۹۷ مقدار  بارش در اردستان به میزان ۱۶.۶  میلی متر ثبت شده است.

کارشناس اداره هواشناسی اردستان افزود: میزان بارش بلند مدت سال زراعی اردستان تا آخر آذر ماه ۲۶.۷ بود و میزان بارش در آذر ماه سال جاری نیز ۷.۹ میلیمتر به ثبت رسیده است.

انتهای پیام / کد خبر31726

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار