سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان:

شعاع کار شورای فرهنگ عمومی در شهرها و روستاها بیشتر شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: عاع کار حوزه شورای فرهنگ باید در شهرها و روستاها بیشتر باشد تا به عنوان پرچم دار فرهنگ در جامعه مثمر ثمر قرار گیرد.

به گزارش صبح اردستان، حجت الاسلام محمد علی انصاری ظهر سه شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی در فرمانداری اردستان اظهار داشت: دشمن سالها فعالیت کرد تا بگوید دین از سیاست جدا هست و تا حدودی توانست آن را عملی کند آن هم به دلیل ضعف بعضی از ادیان بود که به هدف خود رسیده است.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران به کوری چشم دشمنان چهل ساله شده و همچنان بالنده و سرزنده به فعالیت خود ادامه می دهد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه نباید از فرصت هایی که توسط حضرت امام خمینی(ره) برایمان به وجود آمده غافل شویم، ابراز داشت: حضرت امام خمینی(ره) آسیب شناسی انقلاب را هم انجام دادند، همان انقلابی که امروز خاری در چشم دشمنان استو اگر دشمن امروز به ما دشمنی نکند باید به خودمان شک کنیم.

حجت الاسلام انصاری افزود: در حوزه فرهنگ چند آسیب جدی وجود دارد و  یکی از آنها این است که دچار خودباختگی شویم و دشمن نیز  به دنبال همین مقوله است.

در اولویت بندی ها دچار مشکل هستیم

وی با ابراز این اعتقاد که ما در اولویت بندی ها دچار مشکل هستیم و تصور می کنیم تمام مشکلات را باید در یک جلسه باید برطرف کرد که هر گز چنین نیست، بیان داشت: باید شناخت اولویت ها را در دستور کار قرار داده و برای آن راهکار داشته باشیم .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بیان داشت: تعامل، همدلی و وفاق باید در حوزه فرهنگ کشور بیشتر باشد تا بتوانیم در تصمیم گیری ها موفق باشیم و مردم هم چشمشان به همین جلسات است تا بتوانیم مشکلات فرهنگی را برطرف کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه قانون گذار در خصوص فرهنگ عمومی تصمیم درستی گرفته است، تصریح داشت: شعاع کار حوزه شورای فرهنگ باید در شهرها و روستاها بیشتر باشد تا به عنوان پرچم دار فرهنگ بتوانند مثمر ثمر باشند.

حجت الاسلام انصاری با اشاره به  آسیبهای فضای مجازی گفت: فرصت های خوبی در فضای مجازی وجود دارد منتها تنها مشکل ما تهیه محتواست که گرچه پرمغز و سازنده هستند اما از نظر حجم  تولید بسیار کم کار بوده ایم.

توجه به اهالی فرهنگ از راه های توسعه فرهنگ هر جامعه  آن جامعه است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان یکی از راه های توسعه فرهنگ هر جامعه را توجه به اهالی فرهنگ آن جامعه دانست و افزود: برای رسیدن به هدف مشخص باید تلاشگران این عرصه مورد توجه جدی دست اندرکاران فرهنگ کشور قرار گیرند.

وی افزود: مهمترین دغدغه شوراهای فرهنگ عمومی انتخاب موضوع است که می خواهند روی آن بحث شود و روند انتخاب موضوع برای شوراهای فرهنگ عمومی خیلی مهم است و و مصوبات نیز باید مشخص و به جدیت پیگیری شود.

انتهای پیام / کد خبر31811

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار