سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
فرماندار اردستان:

مصون سازی فضای مجازی باید در سطح کلان کشور انجام شود

فرماندار اردستان گفت: مصون سازی فضای مجازی باید در سطح کلان با اعمال قانونهای مختلف انجام شود ضمن اینکه باید از این پدیده در راستای منافع ملی بهره ببریم.

به گزارش صبح اردستان، حمید رضا تاملی ظهر سه شنبه در جلسه شورای فرهنگ و عمومی اردستان اظهار داشت: فضای مجازی به عنوان یک پدیده توانسته در سراسر دنیا جوانان را تحت اشعاع قرار دهد و ما هم باید با آن کنار آمده و همچون تمام کشورها به دنبال احیای منافع ملی خود باشیم.

وی  با بین اینکه فضای مجازی امروز همچون همه پدیده ها دارای معایب و حسن هایی است و قطعا دشمنان هم از آن استفاده خود را می برند، افزود:  عضی افراد از این فضا در راستای  منافع اقتصادی بهره می برند و برخی با پشتیبانی فضای مجازی بهره وری  ملی را در کشور خود افزایش می دهند، ما  هم اختیار داریم تا از این پدیده به شیوه های درست در راستای  منافع مختلف خود بهره ببریم.

عدم پاسخگویی مسئولان در فضای حقیقی موجب گرایش مردم به فضای مجازی می شود

فرماندار اردستان گفت: مردم برای بسیاری از سوالاتی که در فضای حقیقی به آن پاسخ داده نمی شود در فضای مجازی  به دنبال پاسخ می گردند و  این نکته ای است که نباید از آن غافل باشیم.

وی با بیان اینکه زمانی از تحولات فضای مجازی در کشور احساس خطر کردیم که نگران کاهش سرمایه های اجتماعی کشور بودیم، بیان داشت: قرار نیست فقط متولیان حوزه فرهنگ و اصحابی که با حوزه فناوری اطلاعات درگیر هستند به دنبال رفع عوارض فضای مجازی باشند، عملکرد خیلی از ما مدیران دولتی موجب شده تا دشمنان جواب آن را به صورت کاذب در فضای مجازی عنوان کنند.

تاملی افزود: باید به هر میزانی که بتوانیم با شناسایی دقیق مطالبات بحق مردم، این موارد را  از دولت و حاکمیت در فضای حقیقی دنبال کنیم تا به این شکل مراجعه مردم به فضای مجازی برای یافتن سوالات خود کاهش پیدا کند.

فرماندار اردستان گفت: سالها با ترویج مبانی دینی، مذهبی و ایجاد کانون های فرهنگی سرمایه گذاری هایی را انجام دادیم اما مقوله ای بنام فضای مجازی به تدریج ممکن است همه این سرمایه ها را از میان بردارد و بر این اساس  ما هم  باید به همان اندازه قوی شده و  با این پدیده مقابله کنیم.

وی ابراز داشت: مسائل حوزه اخلاقی یکی از موضوعاتی است که مردم برای دریافت پاسخ سوالهای خود در ارتباط با آن به فضای مجازی مراجعه می کنند، بر این اساس با کارشناسی های لازم باید برای این مطالبه ها جواب داشته باشیم.

تاملی ابراز داشت: مصون سازی فضای مجازی در سطح کلان و کشوری با اعمال قانونهای مختلف باید انجام شود.

فرماندار اردستان برگزاری آموزش در شهرستان اردستان در خصوص آسیب های فضای مجازی را مناسب دانست و افزود: برای خنثی سازی این فضا ضریب انتشار بهره بردار مهم است و با توجه به اینکه ما کشوری با هزاران سال  قدمت و فرهنگ بسیار غنی در حوزه تاریخی و تمدنی جهان هستیم به یقین می توانیم از همین بستر، مشکلات و آسیب های فضای مجازی را رفع کنیم.

انتهای پیام / کد خبر31814

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار