سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
امام جمعه اصفهان:

ایران ۱۱ برابر میانگین جهان پیشرفت علمی داشته است.

امام جمعه اصفهان گفت: عزت ما به جایی رسیده که رئیس جمهورآمریکا برای دیدار و مذاکره با یک سردار ما التماس می کند و ما اجازه نمی دهیم و به گفته خود غربی ها ایران ۱۱ برابر میانگین جهان پیشرفت علمی داشته است.

به گزارش صبح اردستان،  آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد شامگاه چهارشنبه در مراسم همایش زکات شهرستان اردستان در روستای خوش آباد اظهار داشت: قسمتی از اعمال که انسان ها انجام می دهند برای خودسازی و قسمتی هم برای ساختن اجتماع است که باید ان را  مد نظر خود قرار دهیم که زکات یکی از این موارد است.

وی افزود: گل سرسبد همه کارهایی که انسان ساز است نماز بوده، اما گل سرسبد خدمات اجتماعی که در راستای کمک به مردم خواهد بود پرداخت زکات است.

امام جمعه اصفهان گفت: خصلت امر به معروف و نهی از منک هم از کارهایی است که امام حسین(ع) به انسان ها یاد داد تا انسان ها آن را در جامعه انجام دهند و مردم یاد گرفتن که تا آخرین قطره خون خود برای دین خود بایستند که این هم انسان ساز است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان افزود: اهمیت زکات به قدری است که از طرف ائمه و پیامبر اسلام برای مسلمانان نقل شده است که اسلام بر پنج پایه و اصل بنا شده که یکی از آن هم زکات و از ارکان اصلی است.

عضو خبرگان رهبری  ابرازداشت:  زکات مال انسان را زیاد می کند ولی ما نباید بر این قصد زکات پرداخت کنیم زیرا نوعی تجارت حساب شده و آن خلوصی که باید داشته باشد را از بین می برد و عشق به خداوند در آن دیگر دیده نخواهد شد.

پرداخت زکات اگر برای تشویق خود انسان باشد اجری ندارد

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به اینکه اگر پرداخت زکات برای تشویق و خودنمایی باشد اجری ندارد، افزود: یکی از مهمترین و با اهمیت ترین واجبات بعد از نماز پرداخت زکات است.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی و چهل سالگی انقلاب خطاب به مردم افزود: مقایسه قبل و بعد از انقلاب را برای فرزندان خود بازگو کنید و از عزت اسلام و ایران برایشان تعریف کنید.

وی همچنین اعلام داشت: عزت ما به جایی رسیده که رئیس جمهورآمریکا برای دیدار و مذاکره با یک سردار ما التماس می کند و ما اجازه نمی دهیم و به گفته خود غربی ها ایران ۱۱ برابر میانگین جهان پیشرفت علمی داشته است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به قدرت برتر ایران در منطقه گفت: ایرانی که روزی برای خرید سیم خاردار محتاج خارجی ها بودند و آن را به ما نمی دادن امروز  بدون اجازه دنیا موشکی می سازیم که با دقت بالا مقر داعش را در دیرالزور سوریه هدف قرار می دهیم.

آیت الله طباطبایی نژاد گفت: طبق اعلام سازمان ملل ایران از نظر نفوذ در کشورهای دیگر و قدرت موشکی هفتم دنیا قرار دارد  و این در حالی است که اسرائیل مقام هشتم دنیا را دارد.

انتهای پیام / کد خبر31861

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار