جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
معاون اداره کل آموزش و پرورش اصفهان تاکید کرد:

لزوم توجه به ساعات زیستی و تربیت بدنی دانش آموزان

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: یکی از ساعتهایی که در آموزش و پرورش مهم و دارای اهمیت است، ساعت زیستی و تربیت بدنی است.

به گزارش صبح اردستان، عبدالرضا رئیسی ظهر سه شنبه در آئین تکریم رئیس آموزش و پرورش اردستان اظهار داشت: هدف از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش این است که انسانی را تربیت کنیم که کامل باشد و دانش آموزی که بتواند در آینده یک فرد مفید برای جامعه باشد.

وی افزود: سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش برایش ساعتهایی تعریف شده تا دانش آموز به جز رشد علمی در ابعاد دیگرهم باید پیشرفت داشته باشد که یکی از آنها موضوع پرورش  است، دانش آموز به جز ساعت علمی و آموزشی باید در ساعت فنی و حرفه ای، مسائل اجتماعی و اقتصادی نیز رشد داشته باشد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: یکی از ساعتهایی که در آموزش و پرورش مهم و دارای اهمیت است، ساعت زیستی و بدنی بوده که اگر دانش آموز در تمام  گزینه ها رشد کند اما انسان سالمی نباشد قطعا نمی تواند وظیفه خود را به خوبی انجام دهد.

دخالت ها  به دانش آموزان آسیب اجتماعی می رساند

رئیسی افزود: دانش آموز باید از نظر جسمی و روانی سالم باشد و در حال حاضر در جامعه ما به واسطه  آن افرادی که در کار آموزش و پرورش دخالت می کنند و می خواهند که دانش آموز سالم رشد نکند، آسیب های اجتماعی خیلی زیاد به دانش آموز وارد می شود.

وی ابراز داشت: با توجه به دخالت هایی که انجام می شود، دانش آموزان از مسیر اصلی خودشان منحرف می شوند و دانش آموزی که باید در مسیر درستی رشد کند به واسطه این آسیب های اجتماعی از سلامت باز می ماند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش اصفهان افزود: وظیفه ما به عنوان معلم و مدیر و یک کادر اجرایی این است که دانش آموز را در مسیر اصلی خود قرار دهیم  و مهارتهای زندگی را فرا بگیرند و یاد بگیرند چگونه باید در شرایط مختلف برخورد کنند.

رئیسی همچنین اعلام داشت: تعداد ۱۴ طرح در مدارس انجام می شود که یکی از آنها برای سلامت و جلوگیری از آسیب های اجتماعی است.

مشکلات درون سازمانی را باید با همفکری برطرف کنیم

مدیر آموزش و پرورش اردستان در ادامه جلسه اظهار داشت: ما به تنهایی نمی توانیم بار رسالت تعلیم و تربیت را به دوش بکشیم و باید مسئولان ما را در این رسالت یاری کنند.

علی اصغر مومنیان گفت: مشکلات درون سازمانی را باید با همفکری همکاران برطرف کنیم و راهکار ما افزایش بهره وری در این زمینه است تا از امکانات در دسترس بهترین استفاده بهینه را ببریم.

وی افزود: نیروی انسانی، فضا و تجهیزات را در اختیار داریم، اما بودجه با توجه به مشکلات موجود کم است که باید از نیروی انسانی که در آموزش و پرورش داریم با همدلی استفاده کنیم.

مدیر آموزش و پرورش اردستان خطاب به همکاران خود افزود: از سیاست کاری و سیاست زدگی دوری کنید که این موارد در آموزش و پرورش جایی ندارد و باید به سمت پیشرفت و توسعه حرکت کنیم که از تمام افراد حقیقی و حقوقی تقاضا داریم تا ما را در مسیر خطیر یاری کنند.

انتهای پیام / کد خبر31892

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار