سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
با توجه به بارندگی‌های خوب اخیر؛

آبرسانی سیار به روستاهای اردستان ۲۵ درصد کاهش یافت

رئیس اداره آب روستایی اردستان گفت: با توجه به بارندگی‌های خوب اخیر در شهرستان اردستان، آبرسانی سیار به روستاهای این شهرستان ۲۵ درصد کاهش یافته است.

به گزارش صبح اردستان، رضا دهقان در گفتگو یی اظهار داشت: تعویض شبکه آبرسانی روستای اونج اردستان به طول دو هزار و ۲۰۰ متر با ارزش تقریبی بیش از ۲۰ میلیارد ریال به زودی انجام خواهد شد.

وی افزود: با توجه به بارندگی‌های خوبی در منطقه اردستان، آبرسانی سیار به روستاها ۲۵ درصد کاهش یافته به نوعی که در حال حاضر ۵۲ روستا با تانکر آبرسانی می‌شود.

رئیس اداره آب روستایی شهرستان اردستان گفت: در روستاهای بخش برزاوند که در قسمت کوهستانی شهرستان واقع شده فقط مخازن فلزی هر روستا شارژ می‌شود و این در حالی است که در بخش همبرات روستاهای سرجهن، سرهنگچه، خرم آباد، کسوج و شیرازان هنوز چاه‌های آن بی آب است و هنوز با کمبود آب مواجه هستند.

دهقان ابراز داشت: احداث شبکه توزیع آب و تحت پوشش قرار گرفتن روستاهای تل آباد و سهرویه به طول دو هزار و ۱۰۰ متر با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال به پایان رسید و همچنین تعویض و اصلاح شبکه توزیع آب روستای شیرازان به طول دو هزار و ۱۰۰ متر و اصلاح انشعابات به طول ۵۱۰ متر با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به پایان رسید.

وی با بیان اینکه تعویض و اصلاح شبکه توزیع آب روستای ماستبندی به طول یک هزار و ۷۰۰ متر با اصلاح انشعابات به طول ۴۵۰ متر و اعتبار یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به پایان رسید، افزود: تعویض و اصلاح قسمتی از شبکه توزیع آب روستای تلک آباد نیز بطول ۷۰۰ متر و اصلاح انشعابات به تعداد ۱۰۰ عدد با اعتباری بالغ بر ۶۸۰ میلیون ریال انجام شده است.

حفر چاه آب شرب مجتمع موغار اردستان به پایان رسید

دهقان اظهار داشت: حفر چاه آب شرب مجتمع هشت روستای موغار به عمق ۱۸۰ متر و اعتبار بالغ بر یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از جمله کارهای مثبت اداره آب روستایی اردستان در سال ۹۷ بود که یکی ازنگرانی های اهالی این منطقه برطرف شد.

وی با بیان اینکه برای تعدادی از روستاها باید مخازن آب ساخته شود افزود: انعقاد قرارداد به منظور ساخت مخزن دو هزار متر مکعبی پیش ساخته در روستای جنبه با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال و انعقاد قرار داد احداث چاه کمکی روستای سرابه با اعتبار بالغ بر یک میلیارد ریال انجام شد.

رئیس اداره آب روستایی شهرستان اردستان از واگذاری ۱۴۹ مورد انشعابات آب روستایی در اردستان در سال گذشته خبر داد و گفت: با توجه به خشکسالی سال گذشته آبرسانی سیار به روستاهای تحت پوشش و همچنین غیر پوشش این اداره به مقدار ۶۰ هزار و ۶۵۱ متر مکعب انجام شد.

انتهای پیام / کد خبر31945

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار