سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
مشاور وزیر آموزش و پرورش:

معلم امروز با اطلاعات دیروز جوابگوی نسل فردا نخواهد بود

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان در بسیاری از مسائل جلوتر از معلم هستند و معلم امروز با اطلاعات دیروز جوابگوی نسل فردا نخواهد بود.

به گزارش صبح اردستان،  محمد حسن قائدی‌ها شامگاه چهارشنبه در مراسم تکریم مقام معلم در اردستان اظهار داشت: روزه عبادتی منحصر به فرد و یکی از عباداتی است که کمتر شرک در آن دخالت دارد و یک عبادت درونی بین فرد و خداوند است.

وی با بیان اینکه کار معلمان پیامبرگونه است، ابراز داشت: در خیلی از کشورها امروز به معلمی به عنوان یک شغل نگاه نمی‌کنند بلکه به عنوان یکی از حاکمیت‌های حکومت به آن توجه و آن را در کنار ارکان اصلی نظام نگاه می‌گذارند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: همانگونه که شخصیت رجایی، باهنر و مطهری آنها را به همگان معرفی کرد و در تاریخ کشور ماندگار شدند لذا معلمان باید با الگو گرفتن از منش این بزرگواران، باشخصیت و رفتار خود به دانش‌آموزان درس اخلاق دهند.

برای دستیابی به یک جامعه سالم راهی جز تعلیم و تربیت نداریم

قائدی ها افزود: اگر قرار است اتفاقی مثبت و چه منفی صورت گیرد باید در مدارس انجام شود و اگر قرار است جامعه‌ای را سالم را هدایت کنیم هیچ راهی جز تعلیم و تربیت نداریم.

وی بیان داشت: معلم کسی است که بخاری آتش گرفته را بغل می‌کند تا غنچه‌های مردم نسوزد اینها نمونه و جلوه‌ای از زیبایی‌های معلمی است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز و پنج هزار معلم شهید که تقدیم انقلاب شده همه از جامعه آموزش و پرورش هستند، تاکید کرد: جامعه آموزش و پرورش در سیل اخیر فقط از استان اصفهان میلیاردها تومان به مردم خوزستان کمک کردند.

معلمان به مجموعه خود نگاه عارفانه داشته باشند

وی تصریح کرد: معلمان بدانند اگر امروز معلم هستند یک نگاه عارفانه به مجموعه خودشان داشته باشند زیرا گل‌های مردم امانتی هستند دست آنها و والدین آنها منتظرند تا معلم درس دینداری، آزادگی، اخلاق، شرف و انسانیت را به آن بیاموزد.

قائدی‌ها بیان داشت: معلمان به جز درس الفبا باید درس شرافت، اخلاق زندگی و روابط اجتماعی را که دانش آموزان بیش از هر زمان دیگر نیازمند آن هستند به آنها یاد دهند.

وی با بیان اینکه تدریس و کار معلمی امروز کار بسیار سختی است، افزود: معلم رقیب زیاد دارد که از آن جمله رسانه پر قدرتی به نام تلفن همراه است که در جیب دانش آموزان قرار دارد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این نکته که دانش آموزان در بسیاری از مسائل جلوتر از معلمان خود هستند، بیان داشت: معلم امروز با اطلاعات دیروز جوابگوی نسل فردا نخواهد بود و اگر معلم اطلاعات خود را به روز نکند در این دنیای غریب درجا خواهد زد.

انتهای پیام / کد خبر31953

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار