جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
رئیس محیط زیست شهرستان اردستان مطرح کرد:

۱۰ سال انتظار برای ساخت کارخانه پسماند در اردستان

رئیس محیط زیست شهرستان اردستان گفت:از کلنگ زنی طرح تأسیس شرکت پسماند مشترک اردستان و نطنز ۱۰ سال می‌گذرد و هنوز این پروژه در مرحله عملیاتی قرار نگرفته است.

به گزارش صبح اردستان، حسین شواخی پیش از ظهر یک شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اردستان اظهار داشت: موضوع تفکیک و جداسازی زباله‌ها از مبدا باید توسط شهرداری‌ها در شهرهایی با جمعیت کمتر از ۲۰۰ هزار نفر انجام شود که هنوز در شهرستان اردستان شاهد اجرای این طرح تفکیکی نیستیم.

وی افزود: ۲۵ مکان دفن زباله بدون مجوز در روستاهای اردستان شناسایی و اخطارهای قانونی در این ارتباط به مسئولان مربوطه داده شد.

رئیس محیط زیست شهرستان اردستان گفت: از کلنگ زنی طرح تأسیس شرکت پسماند مشترک اردستان و نطنز ۱۰ سال می‌گذرد که هنوز این پروژه در مرحله عملیاتی قرار نگرفته است.

شهرستان اردستان محل مناسبی برای دفن نخاله‌های ساختمانی نیز ندارد

شواخی افزود: شهرستان اردستان محل مناسبی برای دفن نخاله‌های ساختمانی نیز ندارد و در این خصوص مجوز زیست محیطی تاکنون صادر نشده است.

وی ابراز داشت: شهرستان اردستان با دارا بودن ۹۲ هزار هکتار منطقه حفاظت شده کهیاز و همچنین منطقه شکار ممنوع خارو با ۱۰۰ هزار هکتار، تنها با هشت نیرو اداره می‌شود که این موجب مشکلاتی برای این اداره شده است.

جمع آوری ۸ قبضه سلاح از متخلفان شکار در اردستان

شواخی با بیان اینکه در سال گذشته تعداد هشت قبضه سلاح از متخلفان شکار جمع‌آوری شده است، افزود: در این ارتباط ۱۰ نفر متخلف دستگیر و به مراجع قضای معرفی شده‌اند که چهار نفر آنها غیر بومی بوده‌اند.

وی افزود: محیط زیست اردستان با دریافت یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال تملک دارایی توانسته است ساختمان پاسگاه محیط بانی خارو را تقریباً تکمیل کند و این ساختمان تاکنون ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

شواخی همچنان تاکید داشت: ساخت جان‌پناه در منطقه حفاظت شده کهیاز اردستان نیز ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای تکمیل آن یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار مالی نیاز است.

انتهای پیام / کد خبر31964

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار