سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
مدیر امور برق شهرستان اردستان:

شهرستان اردستان روستای بدون برق ندارد

مدیر امور برق شهرستان اردستان گفت:با توجه به معیار توانیر که به روستاهای دارای پنج خانوار دائم نیز برق رسانی شود، شهرستان اردستان روستایی بدون برق ندارد.

به گزارش صبح اردستان، قاسمعلی ناظری عصر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: امور برق شهرستان اردستان دارای ۳۲ هزار مشترک برق عادی و فشار قوی است و در سال گذشته ۸۴۵ جذب مشترک جدید داشته است.

وی افزود: برای جذب مشترک جدید در سال گذشته امور برق شهرستان ۲۰ کیلومتر برق فشار متوسط و ضعیف همراه با سه دستگاه ترانس استفاده کرده است.

مدیر امور برق شهرستان اردستان گفت: کل بودجه‌های داخلی جذب شده سال ۹۷ امور برق اردستان بیش از ۲۰ میلیارد ریال بود که برای خرید کابل، ترانس و توسعه واحدهای متقاضیان و همچنین قدرت مانور در شبکه‌های برق و بهینه سازی شبکه‌های فرسوده هزینه شده است.

تعمیر و سرویس ۷۵ ترانس برق در سال ۹۷

ناظری افزود: ۷۵ دستگاه ترانس در سال ۹۷ تعمیر و سرویس شده است و توانسته‌ایم پایداری خوبی را در شبکه ایجاد و از خاموشی‌های بی رویه جلوگیری کنیم.

وی ابراز داشت: اجرای شبکه سیمی دیگر در کشور قابلیت اجرایی ندارد که در این زمینه ۲۵ کیلومتر شبکه‌های سیمی به کابلی تبدیل شده است.

ناظری با بیان اینکه شعاع کاری امور برق شهرستان بیش از ۹۵ کیلومتر است، افزود: سه شعبه با اکیپ‌های مختلف در بخش‌های مختلف شهرستان همچون زواره، مهاباد و برزاوند خدمات رسانی می‌کنند.

وی افزود: با توجه به معیار توانیر که روستاهای داری پنج خانوار دائم برق رسانی محسوب می‌شود شهرستان اردستان روستای بدون برق ندارد.

بدهکاری ۲۵ میلیارد ریالی اردستانی ها به امور برق

ناظری بیان داشت: مشترکان اردستانی بیش از ۲۵ میلیارد ریال به امور برق شهرستان بدهکار هستند که ۵۰ درصد از این بدهی مربوط به بخش‌های دولتی است.

وی در خصوص استفاده از انرژی‌های پاک به جای برق در شهرستان اظهار داشت: بیش از ۴۰۰ کیلو وات از این نوع انرژی توسط بخش‌های خصوصی با هزینه دو میلیارد ریال در اردستان ایجاد شده است.

انتهای پیام / کد خبر31970

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار