جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
رئیس مرکز آموزش فنی حرفه‌ای اردستان:

امکان ایجاد شغل اداری در اردستان نزدیک به صفر است

رئیس مرکز آموزش فنی حرفه‌ای اردستان گفت: با توجه به سیاست‌های دولت در خصوص کوچک شدن دولت، امکان ایجاد شغل اداری در شهرستان اردستان وجود ندارد.

به گزارش صبح اردستان، حسن قاسمی در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه اردستان به مناسبت ششم مرداد روز ملی کارآفرینی و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: مرکز آموزش فنی حرفه‌ای یک دستگاه خدمت رسان و آموزشی است به نوعی که مربیان و کارشناسان این مرکز آنچه را به عنوان مهارت در اختیار دارند در اختیار جوانان و نوجوانان قرار می‌دهند.

وی افزود: در شهرستان اردستان پدیده شوم بیکاری همچون کل کشور گریبان گیر خانواده‌ها شده و یکی از دغدغه‌های اصلی خانواده‌ها موضوع اشتغال فرزندان است.

رئیس مرکز آموزش فنی حرفه‌ای اردستان با بیان اینکه عوامل متعددی موجب بیکاری مردم شده است، تاکید کرد: خانواده‌ها عمدتاً دنبال شغل اداری هستند و با توجه به تعداد بالای دانشگاه‌هایی که در شهرستان وجود دارد افراد تحصیل کرده بدون شغل زیاد داریم.

وی افزود: با توجه به سیاست‌های دولت در خصوص کوچک شدن دولت قطعاً تعداد کارمندان در شهرستان اردستان رو به افول است و امکان ایجاد شغل اداری در شهرستان اردستان نزدیک به صفر است.

لزوم توجه خانواده‌ها برای مشاغل جایگزین فرزندانشان ضروری است

قاسمی تصریح کرد: خانواده‌ها باید به دنبال مشاغل جایگزین برای فرزندان خود باشند، در این زمینه مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای مشاغلی را به مردم معرفی کرده و طبق نظر سنجی که در کمیته مهارت با دستگاه‌ها ذی‌ربط انجام داده است اقدام به آموزش می‌کند.

وی با بیان اینکه مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای زیر ساخت‌های لازم برای آموزش را فراهم می‌کند، افزود: آموزش فنی حرفه‌ای از گران‌ترین نوع آموزش‌ها است اما ما به شکل رایگان این آموزش‌ها در اختیار افراد قرار می‌دهیم.

رئیس مرکز آموزش فنی حرفه‌ای اردستان بیان داشت: با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در شهرستان اردستان در حال شکل گیری است و با توجه به این مطلب که صنایع نیازمند نیروی کار ماهر هستند جوانان می‌توانند از این آموزش‌ها استقبال کنند.

قاسمی همچنین گفت: در حوزه کشاورزی و طیور هم آموزش‌هایمان را توسعه داده‌ایم و آموزش‌های مشاغل خانگی کوتاه مدت و زود بازده را برنامه ریزی کرده‌ایم و با توجه به مشکلاتی که در شهرستان اردستان وجود دارد امیدواریم جوانان استقبال خوبی از این آموزش‌ها داشته باشند.

وی ادامه داد: کار کردن برترین روش برای دوری جستن از آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق، اعتیاد و بزهکاری‌ها و تمام آسیب‌هایی است که دشمن در جنگ نرم تدارک دیده و بهترین راه ورود به بازار کار هم مهارت آموزی است.

انتهای پیام / کد خبر32049

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار