جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
سرپرست تامین اجتماعی اردستان:

۶۷درصد جمعیت اردستان از بیمه تامین اجتماعی استفاده می کنند

سرپرست تامین اجتماعی اردستان گفت: از جمعیت ۴۲ هزار نفری شهرستان اردستان ۲۸ هزار نفر یعنی ۶۷ درصد مردم از بیمه تامین اجتماعی استفاده می کنند.

به گزارش صبح اردستان، علیرضا تاجرزاده صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اردستان اظهار داشت: با توجه به تمام مشکلات اقتصادی که در کشور و به تبع آن در شهرستان اردستان وجود داشته، اما با پیگیری های انجام شده  آمار «بیمه شدگان اجباری»افراد شاغل در کارگاه های شهرستان تا خردادماه نسبت به ماه مشابه سال ۹۷ به مقدار هفت درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه افراد شاغل بیمه شده اجباری در کارگاههای اردستان از شش هزار و ۱۰۲ نفر به شش هزار و ۵۰۹ نفر افزایش داشته است، افزود: تعداد کل کارگاههای شهرستان اردستان یک هزار و۴۶۵  کارگاه است  که در ۴۴ مورد از این کارگاهها بالای ۱۰ نفر نیروی کار در آن مشغول به فعالیت هستند.

سرپرست تامین اجتماعی اردستانگفت: از جمعیت ۴۲ هزار نفری شهرستان اردستان ۲۸ هزار نفر یعنی ۶۷ درصد مردم از بیمه تامین اجتماعی استفاده می کنند که ۲۴ هزار و ۵۰۰ نفر بیمه شده اصلی و تبعی و سه هزار و ۵۰۰ نفر مستمری بگیر اصلی و تبعی هستند.

۱۵ کارگاه در اردستان تعدیل نیرو داشته است

وی ابراز داشت: با مقایسه لیست های کارفرمایان در خرداد ۹۸ نسبت به سال گذشته تعداد ۲۶ کارگاه در اردستان افزایش نیرو داشته  و ۱۵ کارگاه تعدیل نیرو و سه کارگاه هم بدون تغییر به فعالیت خود ادامه داده اند.

تاجرزاده تصریح کرد: مجموعه مدیریت شهرستان در راستای حمایت از تولید و محقق شدن شعار سال یعنی «رونق تولید» ، تلاش کرده اند و کارفرمایان هم که  به تعبیر زیبای رهبر معظم انقلاب رزمندگان جنگ اقتصادی هستند توانسته اند این بار مسئولیت بزرگ را به دوش بکشند.

وی با بیان اینکه  آمارها نشان دهنده همدلی و همت والای مدیران شهرستان در تحقق شعار سال یعنی رونق تولید و ترسیم آینده ای روشن را برای شهرستان اردستان است، ادامه داد: مشکلات به شکل کلی و در سطح کشور نیز وجود دارد که با همت و وحدت مدیران شهرستانی و حمایت های مدیران استانی قابل برطرف شدن است.

تاجرزاده بیان کرد: نبود  بانک جامع اطلاعاتی کارفرمایان متقاضی نیروی کار و افراد جویای کار، عدم ایجاد ارتباط صحیح و به موقع بین کارفرما و  نیروی جویای کار، عدم آشنایی کارفرمایان با تکالیف و وظایف قانونی و در نتیجه ایجاد مشکلات عدیده و تحمیل هزینه های سربار و اضافه به کارگاه ها بخشی از مشکلات موجود در اردستان است.

انتهای پیام / کد خبر32134

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار