جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
فرماندار اردستان:

۲۴۶ میلیون تومان خیران و مردم اردستان به درمان ویروس کرونا کمک کردند

فرماندار اردستان گفت: طبق آخرین آمار مردم و خیران اردستان بالغ بر دو میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال به حساب خیران بیمارستان شهید بهشتی اردستان واریز کرده‌اند.

به گزارش صبح اردستان، حمیدرضا تاملی در گفت‌وگو با خبرنگار اردستان سلام، اظهار داشت: بررسی وضعیت جغرافیایی بیماران مشکوک به کرونا در شهرستان اردستان بیانگر افزایش تعداد نقاط درگیر بوده و این نشان‌دهنده این است که انتقال زنجیره بیماری هنوز قطع نشده و همچنان باید مردم به مراقبت کردن و موضوع اصل بسیار مهم در خانه‌ماندن و کاهش رفت و آمدهای غیرضروری اقدام کنند.

وی افزود: مردم احساس نکنند که موضوع کرونا تمام شده و فقط برای سه شهر اردستان، زواره و مهاباد است، بلکه در نقاطی همچون روستاهای تلک‌آباد و سپیده، در چند روز اخیر شاهد وجود کرونا بوده‌ایم که می‌تواند یکی از دلایل آن ورود مسافران برای ایام عید باشد.

فرماندار اردستان گفت: در تحلیل‌ها علت مرگ و میر بیماران مشخص شده که افراد در زمان حضور به بیمارستان خیلی دیر اقدام کرده بودند به نحوی که حتی بعضی افراد کارشان حتی به اتاق «آی سی یو» هم نمی‌رسید و درصد اکسیژن در خونشان از درصد دستگاه هم پایین‌تر بوده و عملا کار درمان را با مشکل مواجه کرده است.

وی ابراز داشت: یک نگاه قدیمی نسبت به عملکرد بیمارستان شهید بهشتی اردستان است که آن را مکانی مناسب معرفی نکرده‌اند و مردم هم اطمینان به خدماتی که ارائه می‌شده نداشته‌اند و همچنین افرادی نیز از روی ناآگاهی از داخل و بیرون بیمارستان بعضا بیمارستان را جای مناسبی برای درمان اعلام نمی‌کنند که موجب شده افراد مبتلا امکان درمان را از خود صلب کرده و در خانه بمانند و زمانی به بیمارستان مراجعه کنند که دیگر نمی‌توان برایشان کاری انجام داد.

تاملی بیان کرد: مرگ و میرهای ناشی از این بیماری فقط به خاطر عدم مراجعه افراد به بیمارستان است که عده‌ای نیز از روی مسائل سیاسی جوّ مسمومی را علیه بیمارستان راه‌اندازی می‌کنند و مردم مجبور می‌شوند تا مراجعه نکنند در حالی که اعلام می‌کنیم افراد با کوچکترین علائم خود را به مرکز غربالگری کرونا معرفی کنند.

فرماندار اردستان تصریح کرد: برابر اعلام شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان ۸۸ بیمار مشکوک به کرونا تشخیص داده شده که ۶۵ نفر آن‌ها در بیمارستان شهید بهشتی اردستان بستری شده‌اند و ۲۳ نفر در بیمارستان‌های استان اصفهان و شهرهای همجوار پذیرش شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۷۹ نفر از افراد بیماران کرونایی پذیرش شده شهرستان اردستان بالای ۵۰ سال سن دارند، افزود: توصیه می‌کنیم تا افراد به خصوص افراد مسن هرگز از خانه خارج نشده و به توصیه‌های پزشکی توجه ویژه‌ای کنند و بر همین اساس شهروندان در منزل بمانند و از ترددهای غیرضروری خودداری کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته شاید بتوان زودتر از طریق «سی تی اسکن» علائم بیماران کرونایی را شناسایی کرد که در این زمینه موضوع راه‌اندازی سی تی اسکن اردستان را در دستور قرار دادیم به نحوی که ساختمان آن را از سال قبل راه‌اندازی کرده بودیم و قرار شد به محض تکمیل دانشگاه علوم پزشکی سی تی را تحویل بدهد و قرار شد تا تحویل آن دستگاه توسط بخش خصوصی و با توجه به شرایط اضطراری یک دستگاه مستقر کنند تا در تشخیص‌های اولیه این بیماری را شناسایی کنیم.

فرماندار اردستان افزود: طبق دستورالعمل‌های ابلاغی و مصوبات کرونای استان اصفهان به تمامی مراکز کنترل مبادی ورودی شهرستان اردستان اعلام شد تا موضوع کنترل را تشدید کنند و مسافرانی که دارای علائم کرونا باشند یا به مبدأ برگردانند یا توسط هلال احمر مدارک آن‌ها دریافت و به مراکز درمانی منتقل شوند.

وی تاکید کرد: طبق آخرین آمار که تا ظهر ۲۸ اسفند ۹۸ کسب شده مردم و خیران اردستان بالغ بر دو میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال به حساب خیران بیمارستان شهید بهشتی اردستان واریز کرده‌اند که از این مبلغ ۱۶۰ میلیون تومان آن صرف خرید لباس ایزوله، تب‌سنج، الکل ۷۰ درصد برای ضد عفونی، گان اتاق ایزوله، پاپوش کفش و کلاه خریداری شده است.

انتهای پیام / کد خبر32662

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار