جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صبح اردستان گزارش می دهد:

نشان «مجروح سلامت» بر گردن نوجوان فداکار اردستانی/تصاویر

نوجوان جهادگر ۱۳ ساله به نام «محمدحسن» که به همراه پدر خود در امر جهادی ضدعفونی معابر شرکت و در اثر وقوع یک سانحه مجروح شده بود، در میان استقبال مردم و مسئولان به خانه بازگشت.

به گزارش صبح اردستان، با شروع بیماری کرونا در سطح کشور و بالتبع شهرستان اردستان شاهد ایجاد گروه‌های جهادی خودجوش در سطح شهرستان اردستان بودیم که در یکی از این گروه‌های خودجوش مردمی در شهر زواره نوجوان جهادگر ۱۳ ساله بنام «محمد حسن علی عسگر» که به همراه پدر خود در این امر جهادی شرکت کرده بود در اثر یک سانحه مجروح شد.

حسین علی عسگر پدر این نوجوان جهادگر که اصالتاً اهل رفسنجان و شغلش کشاورزی است در گفت و گو  با صبح اردستان،، اظهار داشت: زمانی که با پسر خود در یکی از شب‌ها همراه با گروه‌های جهادی مشغول ضد عفونی معابر شهر زواره بودیم محمد حسن با سرنگون شدن از بالای تراکتور و برخورد با «گاردن» تراکتور دچار مصدومیت از ناحیه پا شد.

وی افزود: با انتقال محمد حسن توسط اورژانس به بیمارستان شهید بهشتی اردستان و وضعیت سختی که داشت او را به بیمارستان آیت الله کاشانی در اصفهان انتقال داده و پای او را پیوند زدند که نتیجه‌ای نداشته و نهایتاً با وجود تلاش کادر درمانی پای چپ او قطع شد.

علی عسگر تاکید کرد: ادامه درمان محمد حسن با توجه به عفونتی که داشت را در بیمارستان شهدای کارگر یزد دنبال کردیم و بعد از ۲۷ روز مرخص شد و در حال حاضر در منزل بستری است.

وی تصریح کرد: برادر بنده روزی برای دفاع از اسلام در جنگ سخت در حالی که ۱۳ سال داشت به شهادت رسید و امروز محمد حسن ۱۳ ساله من نیز در جنگی دیگر تلاش می کرده که از دیدگاه مردمی به درجه جانبازی نائل شده است اما این امر در عزم ما برای ادامه این مسیر تأثیری ندارد.

حمید رضا تأملی در این زمینه اظهار داشت: با شروع حرکت مردمی خانواده علی عسگر هم به صورت صادقانه و خالصانه در این عرصه وارد شدند و با در اختیار قرار دادن تراکتور خود به گروه‌های جهادی آنها را حمایت کردند که برای او این اتفاق ناگوار شکل گرفته است.

یک واحد مسکونی به خانواده نوجوان مدافع سلامت اهدا می‌شود

فرماندار اردستان نیز در این ارتباط در گفت و گو با ضبح اردستان، در این ارتباط اظهار داشت: مقررشده تا با توجه به وضعیت خانواده و وجود بیماری والده ایشان و مستأجر بودن این خانواده مجموعه خیران شهرستان یک واحد مسکونی به این خانواده مدافع سلامت اهدا کند که به زودی این اتفاق انجام خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه محمد حسن یکی از طرفداران فوتبال و شخص «بیرانوند» است با هماهنگی‌های انجام شده به شکل مجازی ارتباط تصویری با دروازه‌بان تیم ملی حاصل شد و او هم قول داده تا در اولین فرصت بعد از کرونا او را به تمرینات تیم پرسپولیس دعوت کند تا محمدحسن از نزدیک شاهد تمرینات این تیم باشد.

تقدیر از نوجوان مجروح مدافع سلامت

گفتنی است پس از مرخص شدن محمدحسن از بیمارستان، مردم و مسئولان شهرستان اردستان و شهر زواره مراسم استقبال از این نوجوان مدافع سلامت برگزار و مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با اهدای لوحی از محمدحسن تقدیر کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان در این خصوص اظهار داشت: شبکه بهداشت و درمان وظیفه دارد تا از این نوجوان به عنوان چهره جوان و مدافع سلامت که برای همه این کار ارزشمند است تقدیر کند.

حسن ذبیحی در این دیدار ضمن توصیه به ادامه تحصیل این نوجوان تاکید کرد: محمدحسن با پتانسیل بالایی که دارد می‌تواند با درس خواندن در عرصه‌های بهتری به کشور خدمت کند.

انتهای پیام / کد خبر32728

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار