جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
امام جمعه اردستان:

برنامه های معنوی ماه رمضان از طریق فضای مجازی دنبال شود

امام جمعه اردستان گفت: با توجه به تعطیلی مساجد به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا، مردم می توانند برنامه های معنوی و دعاها و مناجات این ماه پرفضیلت را از طریق فضای مجازی دنبال ;kkn.

به گزارش صبح اردستان، حجت الاسلام حسن دهشیری شامگاه شنبه در ویژه برنامه یک راه، سی نشانه ویژه شب‌های ماه رمضان در مسجد النبی (ص) اردستان که از طریق فضای مجازی پخش می‌شد، اظهار داشت: فلسفه روزه گرفتن این است تا افراد به تقوی الهی بیشتر نزدیک شوند.

وی افزود: روزه منافع بهداشتی، اجتماعی، اقتصادی و عاطفی بسیاری برای مردم دارد، روزه واقعی که همراه با تقوی الهی باشد ایمان و عاطفه را تقویت می‌کند.

امام جمعه اردستان گفت: روزه فقط نخوردن و نیاشامیدن نیست بلکه بخشی از تمرین و ممارست انسان مسلمان است تا ایمان خود را تقویت کند؛ هر گاه این عمل به اجبار نبود و از اعمال زشت خودداری کردیم روح ما هم تقویت می‌شود.

وی ابراز داشت: اعضا و جوارح انسان روزه دار باید در ماه رمضان روزه باشد تا همچون فرشته صفتان تمرین کند و همچون فرشتگان همیشه به راز و نیاز خداوند مشغول باشند.

حجت الاسلام دهشیری با بیان اینکه روزه دار باید کنترل زبان خود را در اختیار داشته باشد، تصریح کرد: روزه داری که همه اعضا و جوارح او روزه است باید مواظبت کند تا روزه بر آثار و کردار وی نیز اثرگذار باشد.

به فکر نیازمندان باشیم

امام جمعه اردستان بیان داشت: خدا روزه داری را بر انسان واجب کرد تا انسان به یاد قیامت باشد و تشنگی و گرسنگی قیامت را تمرین کند و به فکر انسان‌هایی باشد که نیازمند هستند.

وی تاکید کرد: با توجه به پیشگیری از شیوع کرونا و نبود جلسات تجمعی، سبدهای معیشتی برای نیازمندان تهیه می‌شود و در اردستان هم این کار شروع شده که همه از برکت روزه داری مؤمنان است.

حجت الاسلام دهشیری افزود: با تصمیم گیری مسئولان کشور و اینکه باید سلامت مردم در برابر کرونا را تضمین کنند امسال مساجد باز نیست و به ناچار برنامه‌های ماه رمضان از طریق فضای مجازی دنبال می‌شود تا مردم از فضائل این ماه بهره مند شوند.

شناخت فضیلت‌های ماه رمضان برای همه لازم است

امام جمعه اردستان با بیان اینکه شناخت فضیلت‌های ماه رمضان برای همه لازم است، افزود: رمضان دارای ارزشهای فراوانی است که باید آن را قدر دانست و همانطور که ماه رمضان توسط پیامبر اسلام به نام ماه عظیم نام برده شده است باید آن را بزرگ بداریم.

وی تاکید کرد: طبق روایات که شب قدر و شب نزول قرآن در این ماه قرار دارد همه از این ماه بهره مند می‌شوند، ماه رمضان دارای ارزش معنوی بهره مندی از مغفرت الهی و آزاد شدن بندگان از آتش دوزخ خواهد بود.

حجت الاسلام دهشیری افزود: ماه رمضان ماه کرامت و بزرگواری است که انسان در آن به اوج عالم انسانیت می‌رسد و به خدا نزدیکتر می‌شود؛ نفس کشیدن در آن نشانه تسبیح خداوند و اعمال در این ماه قبول و گشوده شدن درهای رحمت بر روی بندگان خدا و به بند کشیدن شیاطین خواهد بود.

در پایان فرازهایی از دعای ابو حمزه ثمالی با نوای حجت الاسلام سید علی طباطبائی نژاد قرائت شد.

انتهای پیام / کد خبر32747

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار