جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
فرماندار اردستان:

فرهنگیان اردستانی فاقد مسکن خانه‌دار می شوند

فرماندار اردستان گفت: تمامی فرهنگیان متاهل اردستان که تاکنون از امکانات دولتی برای تهیه مسکن استفاده نکرده باشند دارای خانه می شوند.

به گزارش صبح اردستان، حمید رضا تأملی عصر چهارشنبه، در جلسه تکریم هفته معلم و تقدیر از معلمان نمونه اردستان در سالن فرهنگ و قلم اردستان اظهار داشت: با حفظ و انسجامی که در شهرستان اردستان شکل گرفته به اهداف مد نظر در حوزه‌های مختلف آموزشی دست پیدا خواهیم کرد.

وی افزود: بار سنگین تربیت این جامعه برای سال‌های آتی در دستان معلمان است تا موضوعات فرهنگی و غلط تاریخی که بعضاً در افکار مردم اردستان مانع رسیدن به نقطه مطلوب شده از بین برود و در دهه آینده شاهد جامعه‌ای باشیم که مردم خود مطالبه‌گر باشند و جامعه را به سوی نقطه مورد هدف راهنمایی کنند.

فرماندار اردستان گفت: در دو سال گذشته با توجه به بضاعت شهرستان اردستان حرکت الهام بخش خوبی را در حوزه برطرف کردن مشکلات فرهنگیان انجام شده و آنها هم از این ایده استقبال کرده‌اند.

وی ابراز داشت: حوزه زیرساخت‌های مراکز آموزشی شهرستان اردستان در سال‌های اخیر از حرکت خوبی برخوردار بوده که توانسته‌ایم مراکز آموزشی که چند سالی راکد بود را به بهره برداری برسانیم.

۲۰ درصد تملک دارایی در بخش آموزش هزینه می‌شود

تأملی بیان کرد: نزدیک به ۲۰ درصد از تملک دارایی شهرستان اردستان به موضوع آموزش تعلق گرفته که در قالب تجهیز مدارس، تکمیل فضاهای آموزشی و توجه به زیر ساخت‌های هنرستان‌ها هزینه شده است.

فرماندار اردستان تاکید کرد: موضوع توجه به سه مقوله ورزش، هنر و مهارت آموزی یکی از اهداف بوده تا بتوانیم موضوع آموزش و تربیت را در جامعه بهتر معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: در ایام کرونا با اطلاعاتی که از بعضی دانش آموزان به دستمان رسید مشخص شد که در بهره‌مندی از فضای مجازی، خانواده‌ها با مشکل مواجه بودند که باید کانون انجمن اولیا و مربیان را تقویت کنیم تا در خارج از فضای آموزشی هم بر دانش آموزان اشرافیت وجود داشته باشد.

لزوم توجه به فعال شدن خیران مدرسه ساز در اردستان

تأملی با بیان اینکه انجمن خیران مدرسه ساز شهرستان اردستان باید فعال شود تا بتوانند در بخشی از فعالیت‌های خود مشکلات مدارس را برطرف کنند، افزود: خیری از اردستان داریم که قریب به ۱۵ هزار کودک یتیم را در سراسر کشور تحت پوشش دارد و با وجود چنین ظرفیت‌ها و وجود نخبگان اردستانی واقعاً گزارش‌هایی که از مشکلات بعضی دانش آموزان وجود دارد آزار دهنده است.

فرماندار اردستان گفت: با توجه به موضوعات سیاسی که در اردستان وجود دارد و با فراز و نشیب‌های انتخاباتی که بعضی به آن دامن می‌زنند با جدیت از رئیس آموزش و پرورش خواسته‌ایم به هیچ وجه اجازه دخالت جریانات سیاسی به سرنوشت تعلیم و تربیت شهرستان را ندهند.

کرونا ما را از توجه به کنکور غافل نکند

وی افزود: با توجه به بیماری کرونا نباید از کنکور سراسری غافل شد و امیدواریم با برنامه ریزی و شرایط موجود بتوانیم رتبه‌های خوبی را در شهرستان اردستان کسب کنیم.

تأملی با اشاره به اجرای طرح ملی مسکن گفت: تمامی فرهنگیان متأهل اردستانی که از امکانات و تسهیلات دولتی در این زمینه استفاده نکرده باشند در این طرح صاحب خانه خواهند شد.

انتهای پیام / کد خبر32769

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار