جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان:

اردستان در وضعیت«زرد» از نظر ابتلا به کرونا قرار دارد

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان گفت: شهرستان اردستان طبق پروتکل های بهداشتی در وضعیت زرد از نظر همه گیری کرونا قرار دارد.

به گزارش صبح اردستان، حسن ذبیحی پیش از ظهر شنبه در جلسه مدیریت بحران با موضوع پیشگیری از کرونا در فرمانداری اردستان اظهار داشت: پس از اعلام موضوع فاصله گذاری اجتماعی توسط مسئولان بیش از ۸۵ درصد مردم اردستان پروتکل‌های بهداشتی در این ارتباط را رعایت کردند.

وی افزود: اینکه بخشی از جامعه موضوع پیشگیری را رعایت کنند کافی نیست و باید همه جامعه با همکاری یکدیگر نسبت به ریشه کنی کرونا در جامعه اقدام کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان بیان داشت: از شروع فاصله گذاری هوشمند تاکید بر آن شد تا به منظور سلامت مردم، بیماریابی انجام شود که این موضوع هم اکنون در مرکز غربالگری شهرستان اردستان در حال انجام است.

وی ابراز داشت: زمانی که در غربالگری به سمتی رفتیم که ورودی بیماری کرونایی نداشتیم می‌توانیم بگوییم فاصله گذاری اجتماعی در جامعه به شکل صحیح رعایت شده است.

ذبیحی بیان داشت: شهرستان اردستان طبق پروتکل‌های بهداشتی در وضعیت زرد قرار دارد، البته اگر به وضعیت سفید هم برسیم نمی‌توان به آمار اطمینان کامل داشت چراکه ویروس کرونا همیشه در کمین است.

بازگشایی کسب و کارها باید سلامت مردم را تضمین کند

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان با بیان اینکه تمام اصناف، کارخانجات و ادارات باید نسبت به رعایت موارد بهداشتی اقدام کنند، گفت: بیماری کرونا ناشناخته است به نوعی که هر روز نشانه‌هایی جدید از درگیری افراد با آن به ثبت می‌رسد بر این اساس بازگشایی اصناف و کسب و کارها در موضوع اقتصاد به شکلی باشد که سلامت مردم تضمین شود.

وی تصریح کرد: برگزاری مراسم شبهای قدر با توجه به تراکم جمعیت امکان پذیر نیست و نمی‌توانیم تا اعلام وضعیت سفید اجازه برگزاری این گونه مراسم‌ها را صادر کنیم.

ذبیحی افزود: با همکاری جدی مردم، کسبه، بازار روز و ادارات می‌توانیم به وضعیت سفید در شهرستان اردستان نزدیک شویم و در غیر این صورت تا رسیدن به شرایط مطلوب فاصله داریم.

اردستان رتبه اول غربالگری بیماران کرونایی در استان اصفهان را کسب کرد

رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردستان در ادامه جلسه اظهار داشت: با شیوع بیماری کرونا در اردستان در سال ۹۸ تعداد ۳۴ نفر بیمار مثبت به ثبت رسید و این آمار در حال حاضر به ۹۵ نفر رسیده و بیش از ۳۴۸ نفر به عنوان افراد مشکوک در طرح غربالگری شناسایی شده‌اند.

رضا اشرفی افزود: کرونا ویروسی است که در حال چرخش بوده و با غربالگری که انجام می‌شود بیماران مشکوک شناسایی می‌شوند که شهرستان اردستان در موضوع مرحله اول غربالگری در استان اصفهان رتبه اول را کسب کرد و در مرحله دوم تا کنون در رتبه دوم قرار دارد.

وی گفت: مردم در مرحله دوم غربالگری نشان دادند با بیماران کرونایی ارتباط دارند و آمارها نیز نشان می‌دهد هنوز این ویروس در شهرستان اردستان فعال و در کمین افراد است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردستان بیان داشت: در مرحله اول غربالگری تعداد ۳۶۱ خانواده نیاز به درمان داشتند که با نمونه گیری های انجام شده در مرحله دوم نتایج آزمایش ۱۱ نفر مثبت اعلام شده است.

بیمار مثبت کرونایی در چند روز اخیر در اردستان ثبت نشده است

وی تاکید کرد: در روزهای اخیر افراد مثبتی از این بیماری در اردستان ثبت نشده است و با توجه به اینکه در وضعیت حساسی قرار داریم، لازم است تا همه با رعایت فاصله گذاری اجتماعی از وضعیت زرد عبور کنیم.

اشرفی تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد ادارات و اصناف در موضوع دریافت کد رهگیری بهداشتی شرکت کردند و اردستان رتبه دوم استان اصفهان را به خود اختصاص داد.

فاصله گذاری اجتماعی در بانک‌ها به دقت رعایت نمی‌شود

رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردستان با بیان اینکه فاصله گذاری اجتماعی در بانک‌ها به دقت رعایت نمی‌شود، افزود: فاصله گذاری اجتماعی تا حدودی برای پرسنل بانک‌ها انجام شده اما موضوع برای ارباب رجوع رعایت نشده است.

انتهای پیام / کد خبر32773

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار