پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
رئیس تبلیغات اسلامی اردستان:

۱۳ مسجد در اردستان مراسم لیالی قدر را برگزار کردند

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان اردستان گفت: با توجه به مصوبات ستاد کرونای شهرستان مبنی بر برگزاری برنامه‌های شب‌های قدر در شهر اردستان در ۱۳ مسجد این برنامه ها برگزار شد.

به گزارش صبح اردستان، حجت‌الاسلام سیدجواد حیدری‌طبا ضمن عرض قبولی طاعات و عبادات مومنان در لیالی قدر اظهار داشت: ماه رمضان فرا رسیدن سال عبادی است که تمام مسلمانان آن را گرامی داشته و شب‌های قدر آن را قدر می‌دانند و ماهی است که شیاطین در قُل و زنجیر هستند و بهشت بر تمام بندگان خدا باز است.

وی افزود: رمضان ماهی است که شیاطین در سوز و گداز بوده و گناه و بزه در این ماه بسیار کاهش دارد و بندگی و طاعات خداوند هر روز در حال افزایش است و با خواندن قرآن و دعا بیشتر به خدا نزدیک می‌شویم و در شب‌های قدر دفتر حساب ما پیش امام زمان گشوده می‌شود.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان اردستان گفت: ماه رمضان امسال از ویژگی خاصی برخوردار بود که با توجه به اینکه بیماری کرونا بر سر مردم و کشور سایه انداخته است و مردم نمی‌توانند دور هم جمع شوند و از نزدیک مراسم‌های معنوی را انجام دهند.

وی ابراز داشت: شب‌های قدر بسیار مفید است تا مسلمانان با دعا این بیماری را از سر کشور دور کنند و موردی که امسال این ماه را به شکل خاص جلوه داده شرکت مردم در رزمایش مساوات و کمک‌های مؤمنانه بود که ضعفا را بر سر سفر افطار خود نشاندند و به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی لبیک گفتند و مردم ما نسبت به مسئولان سربلند بیرون بیایند.

حیدری با بیان اینکه با بصیرت و صبر مثال زدنی مردم شب‌های قدر در حال برگزاری است و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را انجام دادند، تبیین کرد: یکی از برنامه‌ها یک راه سی نشانه بود که با همکاری حوزه علمیه شهید مدرس اردستان و همراهی هیئات امنای مسجدالنبی از ابتدای ماه رمضان شروع و تا آخر ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های شب‌های قدر باید همراه با بصیرت باشد تا شیعه‌ای که انتظار را درک کرده است بتواند با معرفت به امام خود برسد، افزود: منتظر می‌مانیم تا وزارت بهداشت پس از ماه رمضان بازگشایی مساجد را اعلام کند تا مشتاقان نماز جماعت بتوانند از این فریضه الهی استفاده کنند.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان اردستان افزود: همه منتظر می‌مانیم تا دستورالعمل راهپیمایی روز قدس برسد و برائت از مشرکان در روز قدس انجام شود چرا که شرکت در مراسم روز قدس و بیزاری از کودک کُشان جهان خوار یک فریضه الهی است و باید بر روی خیابان‌ها شعار مرگ بر اسرائیل نوشته شود و این روز را به شکلی که اعلام می‌کنند اجرا کنیم.

وی ضمن اشاره به نقاط برگزاری مراسم لیالی قدر در شهرستان اردستان گفت: با توجه به مصوبات ستاد کرونای شهرستان مبنی بر برگزاری برنامه‌های شب‌های قدر در شهر اردستان ۱۳ مسجد اعلام آمادگی کردند که با رعایت دستورالعمل‌ها و توجیه هیئات امنا این برنامه‌ها برگزار شد.

انتهای پیام / کد خبر32809

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار