پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان:

۴۴۹ نفر بیمارمشکوک به کرونا در اردستان شناسایی شده است

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان گفت: با شیوع بیماری کرونا در شهرستان اردستان تا کنون ۴۴۹ نفر مشکوک به این بیماری شناسایی شده اند.

به گزارش صبح اردستان، حسن ذبیحی ظهر چهارشنبه در جلسه کارگروه مبارزه با کرونا در فرمانداری شهرستان اردستان اظهار داشت: با شیوع بیماری کرونا در شهرستان اردستان تا کنون ۴۴۹ نفر مشکوک به این بیماری شناسایی شده‌اند.

وی افزود: بیماران شناسایی شده شامل ۲۲۵ نفر زن و ۲۲۴ نفر مرد است و از نظر سکونتی نیز ۲۲۴ نفر آنها از شهر اردستان و مابقی از بخش‌های دیگر شهرستان بوده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان گفت: از تعداد بیماران شناسایی شده مشکوک به کرونا تعداد ۱۸۸ نفر سابقه بیماری‌های مزمن را داشته‌اند که بر این اساس از میان ۴۴۹ نفر نتایج آزمایش ۱۰۲ نفر مثبت و ۲۹۴ مورد منفی بوده است و ۴۲ نفر منتظر جواب تست آزمایش خود هستند.

وی ابراز داشت: شهرستان اردستان از نظر وضعیت ابتلاء به بیماری کرونا همچنان در وضعیت سفید قرار دارد و طبق هشدارهای قبلی اعلام می‌شود که وضعیت سفید بی خطر نیست اما کم خطر خواهد بود و این بیماری همچون بیماری‌های فصلی شدت آن کم و زیاد خواهد شد.

نماز عید فطر اردستان در مصلی برگزار نخواهد شد

ذبیحی بیان داشت: برگزاری نماز عید فطر در شهرستان اردستان به شکل تجمعی و در مصلی انجام نخواهد شد و بر این اساس و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نماز عید فطر در بعضی مساجد اقامه خواهد شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان با اشاره به ایام تعطیلات پیش رو برای عید فطر اعلام کرد: سفرها و ترددها به شهرستان اردستان می‌تواند موج جدیدی از این بیماری را تشدید کند که باید برای آن چاره اندیشی شود.

مرحله دوم غربالگری شهرستان اردستان ۹۸ درصد پیشرفت داشته است

رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردستان در ادامه جلسه اظهار داشت: مرحله دوم غربالگری در شهرستان اردستان با پیشرفت ۹۸ درصدی در حال انجام است که در مرحله اول هم با ۹۹ درصد انجام شد.

رضا اشرفی افزود: در مرحله اول غربالگری شهرستان اردستان تعداد ۷۶ نفر بیماران به بیمارستان‌های منتخب ارجاع شدند و ۱۳ نفر هم با رژیم دارویی مشکلشان برطرف شد؛ در مرحله دوم غربالگری ۴۴ مورد به بیمارستان‌های منتخب ارجاع شده‌اند.

وی گفت: در مرحله اول غربالگری تعداد ۳۶۰ نفر برای آزمایش ارجاع شده‌اند و در مرحله دوم غربالگری آمار ارجاعی ها ۳۳۶ نفر بوده است.

ایجاد ایستگاه پایش کنترل بهداشتی در مبادی اردستان انجام می‌شود

فرماندار شهرستان اردستان در ادامه جلسه اظهار داشت: ایجاد ایستگاه پایش کنترل بهداشتی در مبادی ورودی شهرستان در ایام تعطیلات عید فطر ضروری بوده و طبق قانون ستاد کرونا برگزاری مرا سم‌های تجمعی همچون برگزاری مراسم اموات هم ممنوع است.

حمید رضا تأملی افزود: با توجه به وضعیت سفید شهرستان اردستان در خصوص ابتلاء به کرونا همچنان برای برگزاری نماز جمعه دستورالعملی نداریم و مساجد هم برای برگزاری برنامه‌ها تابع دستورالعمل‌های بهداشتی خواهند بود.

وی گفت: با توجه به تعطیلات پیش رو و افزایش ورود جمعیت به شهرستان، پروتکل‌های اصناف باید تشدید شود تا شاهد ازدحام جمعیت در مراکز خرید نباشیم.

انتهای پیام / کد خبر32824

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار