پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
رئیس پلیس راهور استان اصفهان:

مالکان ۶۹ هزار خودرو هنجار شکن در استان اصفهان جریمه شدند

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: طرح نصر ۲۵ در سطح استان برگزار شده و بیش از ۶۹ هزاردستگاه خودرو هنجار شکن در دو ماه گذشته در استان اصفهان جریمه شده اند.

به گزارش صبح اردستان، سرهنگ محمدرضا محمدی ظهر شنبه در جلسه شورای ترافیک و رصد تصادفات شهرستان اردستان اظهار داشت: استان اصفهان از استان‌های کم تصادف کشور است و شهرستان اردستان هم در سال گذشته سه دهم تصادفات استان را به خود اختصاص داده و جز شهرهای کم تصادف استان لقب گرفته است.

وی افزود: برخورد با خودروهایی که با تجهیزات غیر مجاز و غیر متعارف در شهرها حرکت کنند در دستور کار پلیس راهور است و با دستور مقام قضائی خودروی آنها توقیف و به جرم آنها رسیدگی خواهد شد.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: خودروهای مکانیزه ثبت تخلف پلیس بهترین عاملی است تا تخلفات شهری کاهش پیدا کند و خودروهایی که تخلفشان ثبت شود روز بعد با فراخوان آنها به پلیس، خودروی آنها در پارکینگ توقیف می‌شود.

وی ابراز داشت: استفاده از همیاران پلیس از مهم‌ترین اقدامات پلیس در سال‌های اخیر است به نوعی که هر خانواده یک دانش‌آموز را به عنوان همیار در اختیار داشت تا از تخلفات احتمالی رانندگی در خانواده‌ها جلوگیری کند.

سرهنگ محمدی تصریح کرد: کسانی که تخلف می‌کنند باید جریمه شوند و مطمئن هستیم کسی که تخلف نکند جریمه نخواهد شد مگر اینکه اشتباهی انجام شود که آن هم بسیار موضوع نادری است.

کمین خودروها توسط پلیس راهور ممنوع است

رئیس پلیس راهور استان اصفهان در پاسخ به سوالی در ارتباط با کمین پلیس برای جرینه خودروهای متخلف در جاده‌ها تاکید کرد: به همه همکارانمان در پلیس راهور اعلام شده تا در حد امکان از کمین خودروها خودداری کنند اما این نکته نیز قابل ذکر است که در هیچ کجای قانون نیامده که پلیس حق کمین کردن ندارد و مردم باید پلیس را ببینند و از تصادف و تخلف پیشگیری شود.

وی اعلام کرد: طرح نصر ۲۵ در سطح استان اصفهان برگزار شده و بدین ترتیب تا روز گذشته بیش از ۶۹ هزار دستگاه خودرو هنجار شکن در دو ماه گذشته در استان اصفهان جریمه شده‌اند.

محمدی گفت: همچننی با خودروهایی که در سطح شهر اصفهان «دور دور» می‌کنند به شدت برخورد می‌کنیم و دستور توقیف ۱۵ روز به بالا را داریم.

وی تصریح کرد: در دو ماه گذشته بیش از هفت هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو هنجار شکن در شهر اصفهان جریمه شدند و ۱۷۷ دستگاه نیز در شهر اصفهان توقیف که این آمار در سطح شهر اردستان ۳۰ دستگاه بوده است.

سرهنگ محمدی افزود: آمار سال گذشته تصادفات فوتی در اصفهان شش درصد کاهش داشته که از استان‌های موفق در این زمینه بوده‌ایم و در تصادفات جرحی هم در حد خیلی کم افزایش را شاهد بوده‌ایم.

انتهای پیام / کد خبر32871

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار