شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی:

اردستان از نظر جمعیت و جغرافیا با محرومیت مواجه است‌

نماینده مردم اردستان در مجلس ضمن تأکید بر لزوم استفاده حداکثری از پتانسیل منطقه در رفع محرومیت گفت: اردستان از نظر جمعیت و جغرافیا با محرومیت مواجه است.

به گزارش صبح اردستان، بعد از کش و قوس‌های فراوان برای تعیین اعضای شورای شهر اردستان و زواره و موضوعات حاشیه‌ای آن که وجود داشت، شهرداران شهرهای اردستان و زواره امروز معرفی شدند تا بتوانند به مدت چهار سال سکان مدیریت شهری را در دست گرفته و بتوانند مطالبات مردمی را پاسخگو باشند.

حجت‌الاسلام سید صادق طباطبایی‌نژاد در مراسم تودیع و معارفه شهردار شهر اردستان ضمن تقدیر از شهرداران قبلی شهر اردستان و تبریک شهردار جدید اظهار داشت: شوراها در این دوره سیاسی شد هرچند بنده دوست ندارم خدمت به مردم همراه با کار سیاسی باشد اما باید کمک کنیم تا شهردار در خدمت‌رسانی به مردم موفق باشد.

وی افزود: ما در این مسیر مسئولیتی که به عهده می‌گیریم باید توجه داشته باشیم که از مسئولیت ما سوال خواهد شد و مردم و افکار عمومی از آن‌ها سوال خواهند کرد و ما در خصوص امانتی که برای ما در نظر گرفته شده مسئولیم و اگر خوب آن را انجام دهیم متوجه می‌شویم که مسئولیت بسیار فریبنده است هرچند خدمت به مردم بسیار مهم است.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: نقشی که به ما واگذار می‌شود شاید تمام شود اما در تاریخ خواهد ماند و تلاش‌های آن برای مردم در ذهن‌ها خواهد ماند و اردستان ذاتا محرومیت‌هایی از نظر جمعیت و جغرافیایی دارد هرچند مزایایی هم دارد که مدیریت شهری باید از پتانسیل‌ها استفاده کند که امیدواریم شهردار جدید بتواند در این عرصه موفق باشد.

شهرداران ساماندهی بافت های فرسوده را در دستور کار قرار دهند

حمیدرضا تاملی در ادامه جلسه اظهار داشت: شهرداران باید در خصوص هزینه‌ها و عملکردها توجه داشته باشند و در خصوص ساماندهی بافت‌های فرسوده که شکل خوبی را ندارد با توجه به تسهیلات خوبی که دولت در نظر گرفته است کوشا باشند.

وی افزود: با توحه به حوزه‌های فرهنگی که از مقوله‌هایی است که شهرداری باید به آن توجه داشته باشد، شوراها و شهرداران جدید به آن توجه داشته و یک نفر متصدی را برای برنامه‌های فرهنگی در نظر بگیرند تا در جلسات فرهنگی شرکت کرده و دارای ایده و طرح و صاحب اظهار نظر باشد.

فرماندار شهرستان اردستان گفت: طرح مردمیاران با محوریت شوراهای اسلامی باید در اردستان راه‌اندازی شود و برای توسعه محله‌ها بکوشند و از پتانسیل محله‌ها هم استفاده کنند و فرمانداری هم آنان را کمک خواهد کرد و این ظرفیتی است که در محله‌ها وجود دارد اما مفغول مانده است.

لزوم شفافیت درآمد و هزینه ها در شهرداری زواره

تاملی در جلسه معارفه شهرداری زواره بیان کرد: شفافیت مسائل مربوط به درآمد و هزینه‌ها از مهمترین برنامه‌های شورا و شهرداری از ابتدای فعالیت است که شهرداری زواره باید آن را مد نظر قرار داده و طبق برنامه برای آن برنامه‌ریزی کند تا در ادامه راه و روند کارهای عمرانی و اداری با مشکلاتی رورو نشوند.

وی با بیان اینکه اعضای شورای دوره ششم نسبت به ساماندهی منابع انسانی در شهرداری زواره و استفاده بهینه از تخصص، توانمندی و کارمندی پرسنل و تقویت نیروی انسانی در حوزه‌هایی که نیاز است اقدام کنند افزود: لزوم شفافیت مسائل مربوط به درآمد و هزینه‌ها از مهمترین برنامه‌های شورا و شهرداری از ابتدای فعالیت باشد.

قیمت زمین در شهر زواره باید کنترل شود

فرماندار شهرستان اردستان با بیان اینکه این شهرداری از زیر سایه سنگین جانبداری و سوء استفاده برخی از افراد از رانت احتمالی موجود در شهرداری زواره خارج بشود گفت: با توجه به قیمت بالای زمین در شهر زواره انتظار داریم که مجموعه مدیریت شهری با برنامه‌ریزی در جهت کنترل قیمت زمین در شهر زواره اقدامات لازم را داشته باشند و دست دلالان زمین در شهر زواره را از رانت شهرداری قطع کنند.

تاملی تصریح کرد: یکی از ظرفیت‌های مهم شهر زواره مجموعه بافت تاریخی و ملی این شهر است که ثروت پایان‌ناپذیر زواره محسوب می‌شود و باید مدیریت شهری تلاش در جهت بهره‌وری بیشتر بافت تاریخی را داشته باشند و برای مدیریت این بافت تاریخی یک برنامه‌ریزی جداگانه تا سطح انتصاب یک مدیر بافت تاریخی در شهرداری برای تمرکز بر این محدوده و احیای آن را داشته باشند.

وی توجه به ظرفیت خیران که در این شهر سرآمد هستند و در موضوعات مختلف برای ارتقاء شهر کمک می‌کنند ضروری دانست و گفت: اعضای شورای شهر و شهردار فرصت دوره جدید مدیریت شهری را فرصتی برای تعامل و سازندگی هر چه بیشتر شهر بدانند.

شهرداران خط کشی های سیاسی را کنار بگذارید

فرماندار شهرستان اردستان بیان کرد: اتفاقات مربوط به انتخابات تمام شده و مردم با مشارکت بالا پیروز انتخابات بودند و از این فرصت مشارکت حداکثری در جهت استفاده از همه ظرفیت‌ها برای پیشرفت شهر استفاده شود و خط کشی‌های سیاسی را کنار بگذاریم و برای پیشرفت شهر تلاش کنیم.

تاملی خواستار تعامل شورا و شهرداری با دیگر دستگاه‌ها شد و افزود: شهرداری حمایت خود را در جهت ماموریت‌های سایر دستگاه‌ها داشته باشد و تامین درآمد شهرداری از محل فروش زمین باید به حداقل کاهش پیدا کند و شهرداری به دنبال ایجاد درآمدهای پایدار باشد و امروز شهرداری‌ها از محل درآمدهای مربوط به ارزش افزوده بخش قابل توجهی از هزینه‌های خود را پرداخت می‌کنند که باید این درآمدها در جهت سرمایه‌گذاری برای ایجاد امکانات رفاهی برای مردم هزینه شود.

شوراها در امور اداری شهرداری ها دخالتی نداشته باشند

سید ابوالفضل موسوی در ادامه جلسه اظهار داشت: شهرداران از تجارب افراد در دوره‌های قبلی شهرداری استفاده کنند و از آنان می‌خواهم تغییر و تحول اموال شهرداری را داشته و شوراها در امور اداری دخالتی نداشته باشند.

وی افزود: پیگیری و همفکری در جهت انجام امور شهرداری و ایجاد درامد پایداری برای شهر از برنامه‌های شورا و شهردار آینده باشد و تعامل خوب با مسئولان شهرستان در جهت عمران و آبادانی شهر در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان گفت: شوراها و شهرداران اید قانون شورا و شهرداری را مطالعه کنند و پروژه‌های نیمه کاره را از منابع درآمدی پایداری که برای خود تامین می‌کنند به سرانجام برسانند.

در ادامه این مراسم مرتضی صادقی به عنوان شهردار زواره معرفی و از زحمات جلال گلخنی تقدیر و تشکر شد و همچنین از زحمات نادر یزدانبخش شهردار سابق اردستان تقدیر و مصطفی ایران‌دوست به عنوان شهردار اردستان معرفی شد.

انتهای پیام / کد خبر33335

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار