شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
امام جمعه اردستان:

عزاداری محرم عاطفی و حماسی برگزار شود

اما چمعه اردستان گفت: باید از ظرفیت محرم استفاده کنیم و سعی کنیم عزاداری‌ها عاطفی و حماسی باشد تا بزرگی عاشوراییان را زیر سوال نبریم.

به گزارش صبح اردستان، حجت‌الاسلام حسن دهشیری در خطبه‌های نماز جمعه در مسجد جامع اردستان اظهار داشت: در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی هستیم که به روز ابالفضل و امام حسین(ع) نامگذاری شده و به جهت فداکاری، شجاعت و جوانمردی حضرت ابالفضل (ع) روز تاسوعا را بنام او اعلام کرده‌اند چون خودش را فدایی حسین(ع) کرد.

وی افزود: حضرت امام حسین در روز عاشورا مظلوم بود اما مقتدر در برابر دشمن ایستاد و یاری هم طلبید تا آن‌ها که خالصند بیایند و از این رو گریه بر مظلومیتش رواست و شیعیان با نام حسین زنده هستند و در برابر این حادثه نباید بی‌تفاوت باشیم و با جریان کربلا عاشوراییان و یزیدیان قابل شناخت هستند.

امام جمعه اردستان گفت: هیچکس حق منع کردن کسی را از برپایی مراسم‌های محرم ندارد و باید از ظرفیت محرم استفاده کنیم و سعی کنیم عزاداری‌ها عاطفی و حماسی باشد تا بزرگی عاشوراییان را زیر سوال نبریم.

حجت الاسلام دهشیری ضمن اشاره به ذبح گوسفندان در این چند روز افزود: لازم است مراعات حال مردم را بکنند و در مسیر دستجات اینکار انجام نشود و همچنین با توحه به روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی این روز را گرامی داشته و روز ۱۷مرداد روز خبرنگار را هم برای خبرنگاران که وقایع را ثبت می‌کنند آرزوی موفقیت داریم.

امام جمعه اردستان تاکید کرد: از مردم انتظار می‌رود تا با توجه به هشدارهای نیروی انتظامی نسبت به هوشیاری و امنیت مراسمات بکوشند و در صورت مورد مشکوکی آن را اطلاع دهند.

انتهای پیام / کد خبر33588

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار