جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت :

افراد دارای سه فرزند تا ۱۵ درصد تخفیف مالیاتی می‌گیرند

رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۰۰ هزار خودرو در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت تحویل داده شده و افراد دارای سه فرزند تا ۱۵ درصد تخفیف مالیاتی می‌گیرند.

به گزارش صبح اردستان، امیرحسین بانکی‌پور در مراسم جشن چندقلوها در اردستان گفت: جشن دوقلوها و چند قلوها ابتکار خود این افراد بوده و هر سال برگزار می‌شود و تاریخ ۲۲ اردیبهشت را انتخاب کرده بودند و مقرر شد در شورای انقلاب فرهنگی هم مطرح شود تا در تقویم کشور هم به صورت رسمی ثبت شود.

رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده مجلس شورای اسلامی افزود: ما در قانون جوانی جمعیت به صورت ویژه تسهیلاتی را برای دوقلوها دیده‌ایم و آنهایی که مادرانشان کارمند هستند می‌توانند از یک‌سال مرخصی استفاده کنند و در صورتی که فرزند دوم دوقلو یا بیشتر باشد تا سقف ۲۷۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود و شش ما تنفس دارد و در هفت سال بازپرداخت آن طول می‌کشد.

وی اظهار کرد: اخیرا پیشنهاد دادیم آقایانی که سه فرزند دارند از سربازی معاف شوند که این پیشنهاد قبول و تایید شد و این یک خبر خوشحال کننده برای این افراد خواهد بود و افرادی که فرزند سوم دارند تا ۱۵ درصد تخفیف مالیاتی دریافت می‌کنند.

بانکی‌پور اظهار کرد: قانون جوانی جمعیت یک برنامه جامع است و چون مسئله جمعیت یک مسئله چند بُعدی است، در آن جنبه‌های گسترده‌ای دیده شده و یکی از آنها این بود که مسئول اجرایی شهرستان‌ها فرمانداران هستند تا با برگزاری قرارگاه، این مسئله را پیگیری و با یک برنامه پنج ساله مشکلات را برطرف کنند.

رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اردستان باید سالی ۱۱ درصد نرخ باروری آن افزایش یابد تا به قانون و نرخ واقعی خود برسید و به طور ویژه مسئله زمین را دنبال کردم که اردستان هیچ مشکلی در این زمین ندارد و مسئله زمین اصلی‌ترین حرکت در موضوع جوانی جمعیت است که باید پیگیری کنید و هرجا مشکلی بود، آن را پیگیری می‌کنیم و اطلاع‌رسانی دومین موضوعی است که باید انجام شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۰۰ هزار خودرو در این زمینه تحویل داده شد، افزود: افرادی که در شهرستان اردستان آن را دریافت کرده‌اند اطلاع‌رسانی کنند تا مردم آن را بدانند چراکه بازتاب خوبی دارد.

بانکی‌پور در پایان تصریح کرد: افرادی که درخواست تسهیلات ازدواج را داشته‌اند ۸۰ درصد آنان تسهیلات ازدواج را دریافت کرده‌اند. در حال حاضر به یک زوج ۴۲۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود که باید اعلام شود تا مردم بدانند. در خصوص تسهیلات نیاز به ضمانت ندارند و سهام عدالت و یاران به عنوان ضمانت و سفته کافی است. اصحاب رسانه هر کجا قانون اجرا شده اطلاع‌رسانی کنند و هر کجا کم‌کاری شده آن را هم اعلام کنند.خبرنگار حمید فرخی

انتهای پیام / کد خبر33604

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار