یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
رئیس کل دادگستری استان اصفهان :

۱۶ مجتمع قضایی استان اصفهان استیجاری است

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه ۱۸ مجتمع قضائی در استان اصفهان وجود دارد، گفت: تعداد ۱۶ مجتمع قضایی استان هنوز استیجاری است.

به گزارش صبح اردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه رؤسای دادگستری اردستان با تشکر از خانواده شهدا و ایثارگران که در جلسه حضور دارند، اظهار داشت: این روزها قلوب مؤمنین و مسلمین و آزادگان جهان به خاطر جنایت هولناکی که در غزه در حال انجام بوده جریحه‌دار است.

وی افزود: کسی که از اخلاق و انسانیت برخوردار باشد دلش به حال غزه خواهد سوخت و صهیونیست صلب آسایش را از مالکان اصلی فلسطین گرفته است و آن هم با پشتیلانی قدرت‌های بسیار به اصطلاح بزرگ همچون آمریکا و جنایت‌های داعش را در سال‌های قبل دیده بودیم که آن هم زائیده همین تفکر بود که می‌خواهند به هدف نامشروع خود در منطقه برسند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: امروز با این جنایاتی که صیونیست‌ها رقم می‌زنند رذالت و خباثت خود را بیشتر نشان می‌دهند و بیش از هشت دهه همین روال را داشته‌اند و الان همه آن را محکوم می‌کنند که نشان‌دهنده بیداری ملت‌ها و نوع جنایتی است که آنان انجام می‌دهند و همه را ناراحت ساخته اند و عده ای از گروه قوم یهودند که در قرآن هم تبیین شده که چه افرادی هستند.

وی ابراز داشت: رهبر انقلاب اسلامی هم فرمودند مهمترین مسئله موضوع فلسطین است که باید جهان شاهد از بین رفتن این غده سرطانی باشد و وعده الهی حق است و می‌بینیم جبهه مقاومت در این راه از تلاش خود دست برنمی‌دارند که باید یادی کنیم از شهید سلیمانی که تلاش مضاعفی در این خصوص داشتند.

‌جعفری بیان کرد: بر هیچ کس جایگاه بلند و رفیع قضاوت پوشیده نیست و شأن و منزلت آن بسیار بلند و مخاطراتی هم در کمین است؛ خدای متعال همه موضوعات را با هنرمندی و بر اساس عدالت بنا نهاد تا نتیجه مطلوب را برای ما به همراه بیاورد و عدالت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مبتتی بر اصل عدالت است و باید در همه شئون زندگی هم بر این اساس پیش برود و شئون فردی جاری و ساری شود.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان تأکید کرد: چالش‌های جدی که امروز در دستگاه قضایی داریم و بر این جهت است که عدالت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بعضاً رعایت نمی‌شود و احساس مسئولیت و تخصص اگر ملاک قرار گیرد در طراز نظام اسلامی و در گام دوم انقلاب قرار خواهد گرفت و با تدابیر درست و تصمیم‌گیری‌های منطبق با قانون می‌توان خیلی از پرونده‌ها را تشکیل نداد.

وی تصریح کرد: لوایح سال‌های قبل در خصوص قضات باقی مانده و با توجه به اینکه لوایح فنی نیاز است همچنان مانده است و تأمین نیروی انسانی و امکانات موجب پیشرفت کار است و تلاش‌ها و قدم‌های مثبت و جدی قوه قضایی در استان اصفهان در این خصوص برداشته شده و دو برابر سهمیه به استان نیروی انسانی تزریق شده که برای اردستان هم ۱۸ نفر جذب داشته و در تکمیل طرح‌های نیمه‌کاره هم اقدام‌های خوبی صورت گرفته است و زیرساخت‌های خوبی در استان اصفهان وجود دارد.

‌جعفری با بیان اینکه ۱۸ مجتمع قضائی در استان اصفهان وجود دارد افزود: تعداد ۱۶مجتمع قضایی استان هنوز استیجاری است که با پیگیری‌های انجام شده این مهم هم برطرف می‌شود و مواردی هم که نیاز به پیگیری قضایی باشد با کسی مماشات نداریم و با فسادهای اجتماعی برخورد می‌کنیم؛ در موضوع برخورد با موضوع حجاب و عفاف باید موضوع توسط همه ارگان‌ها پیگیری شود و در سه ماه گذشته رئیس قوه قضایی به ضابطین دستور داده است و عده‌ای بعد از اغتشاشات با تذکر متوجه شدند اما عده‌ای هنوز دنبال ولنگاری هستتد و قوه قضایی آمادگی برخورد با این گونه موارد را دارد.

وی افزود: مردم هم مطالباتی دادند و دردمند هستند که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت. نعمت ویژه و فرصتی است که در این نظام برای مردم کار کنیم و ثبات در مدیریت‌ها خوب است، اما به دلایل تقاضا مجبور به جابجایی هستیم و در حوزه عملکرد دادگستری هم کارهای خوبی انجام شده است.

به گزارش صبح اردستان در این مراسم حجت‌الاسلام مجتبی عرب‌سعیدی به عنوان رئیس جدید دادگستری اردستان معرفی و از زحمات مهدی طارمی تقدیر شد.

انتهای پیام/

حمید فرخی

انتهای پیام / کد خبر33734

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار