سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

حرمت ایام فاطمیه در عید نوروز نگه داشته شود

امام جمعه اردستان گفت: حفظ جایگاه و حرمت ایام فاطمیه در نوروز و دید بازدیدهای این ایام از اهمیت بسیاری برخوردار است.

dehshiri 1

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان “نگین کویر” به نقل از خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام حسن دهشیری در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اردستان در حسینیه سید‌الشهداء به وظیفه خبرگان رهبری و دیدار آنها با رهبر انقلاب اشاره و اظهار کرد: دشمن در تلاش است که این سد عظیم را بشکند ولی با یاری خداوند کاری از پیش نمی‌برد و ما در کشورهای عراق، بحرین و فلسطین و کشورهای دیگر چنین رهبرسیاسی و مذهبی‌ای نداریم و مشکلات این کشورها به دلیل آن است که آن‌ها از نعمت رهبر ‌بی‌بهره هستند.

وی با اشاره به ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار بیان کرد: زینب به معنای زینتی برای پدر و دختری که مایه افتخار پدر بوده و قیام حضرت زینب (س) مکمل قیام سید الشهدا بود و باید از پرستاران که بهتر از هر دارویی در سلامتی بیمار نقش دارند، تجلیل کرد.

امام جمعه اردستان به هفته درختکاری اشاره کرد و گفت: از روز ۱۵ تا ۲۲ اسفند ماه به عنوان هفته درختکاری نام‌گذاری شده که مناسبتی ارزشمند و یک عبادت بوده و کاشتن درخت از بالا‌ترین عبادت‌ها بوده که باید نسبت به حفظ درختان و محیط زیست جدی بود و ارزش این طلای سبز را دانست.

وی با اشاره به تقارن سال نو با ایام فاطمیه گفت: رعایت موازین دینی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و مردم متدین به خوبی حرمت این ایام را نگه می‌دارند.

حجت‌الاسلام دهشیری تصریح کرد: نخستین نمازجمعه اردستان در سال جدید نیز در امامزاده اسماعیل(ع) برگزار می‌شود.

انتهای پیام / کد خبر4464

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار