جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

اعلام برنامه های هفته سلامت در شهرستان اردستان

جلسه هماهنگی هفته سلامت با حضور مسئولین واحدهای شبکه بهداشت و درمان در دفتر ریاست مرکز بهداشت شهرستان اردستان برگزار شد.

haftesalamat930129

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان “نگین کویر” ، در ابتدای این جلسه دکتر زاهد نژاد رئیس مرکز بهداشت شهرستان در خصوص شعار سال و اهمیت این هفته سخنانی را ایراد کرد.

 

نواختن زنگ سلامت در مدارس شهرستان در اولین روز هفته، تهیه مقالات آموزشی مرتبط، رسانه های آموزشی و ارائه به مدارس، برگزاری نمایشگاه رسانه های ارائه شده دانش آموزان به مرکز بهداشت در سال گذشته، ارسال پیامک با موضوعات سلامت در طول هفته و برگزاری مسابقه جدول در بین ادارات و مدارس با موضوع خودمراقبتی از جمله برنامه های شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان در هفته سلامت است.

 

هفته سلامت سال ۹۳ از یکم لغایت هفتم اردیبهشت با شعار یک عمر سلامت با خود مراقبتی در سراسر کشور برگزار می شود.

 

ارائه متن آموزشی به ائمه جمعه با موضوع شعار سال، نصب بنر در شهرهای اردستان، زواره و مهاباد مرتبط با موضوع هفته، برگزاری جلسه رابطین سلامت ادارات و ارائه رسانه های آموزشی مرتبط جهت آموزش پرسنل ادارات و برگزاری اردوی تفریحی برای پرسنل شبکه بهداشت و درمان و ارائه شعائر هفته به ادارات جهت درج در سربرگ نامه های اداری از جمله این برنامه ها است.

 

دوشنبه ۱ اردیبهشت با عنوان توانمندسازی نوجوانان و جوانان برای خودمراقبتی، سه شنبه ۲ اردیبهشت با عنوان عموم مردم، نیازمند خودمراقبتی، چهارشنبه ۳ اردیبهشت با عنوان خانواده، خاستگاه خودمراقبتی، پنجشنبه ۴ اردیبهشت با عنوان رسانه ­ها، مروّجان خودمراقبتی، جمعه ۵ اردیبهشت با عنوان نهادها و پایگاه­های مردمی، کانون­های خودمراقبتی، شنبه ۶ اردیبهشت با عنوان تیم سلامت، مربیان خودمراقبتی و یکشنبه ۷ اردیبهشت با عنوان سیاستگذاران و مدیران اجرایی، حامیان خودمراقبتی نامگذاری شده است.

 

تهیه و ارسال طرح درس مرتبط با موضوع هفته و لیست بندی موضوعات هفته و ارائه به مراکز و خانه های بهداشت، برگزاری جلسه آموزشی جهت صنوف، برگزاری جلسه آموزشی توسط متخصصین ویژه پرسنل شبکه، تهیه ویژه نامه با موضوع شعار سال و مناسبت های هفته، عیادت از بیماران توسط مدیر و معاونین شبکه در طول هفته، برگزاری مسابقات ورزشی در طول هفته و برپایی بسیج سالم سازی طبیعت در دانش آموزان از دیگر برنامه های هفته سلامت در شهرستان اردستان است.

 

در این جلسه مسئولین واحدهای توسعه و ارتقای سلامت، بهداشت محیط، بهداشت حرفه ای، سلامت مدارس، آموزش سلامت، سلامت خانواده، بهبود تغذیه، مبارزه با بیماریها، سلامت روان، آموزش بهورزی، امور عمومی، مشارکت مردمی و روابط عمومی و طرح تکریم ارباب رجوع شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان حضور داشتند.

انتهای پیام / کد خبر5254

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار