یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

اصفهان، مروارید شگفت‌انگیز شهرهای جهان است

مدیرکل یونسکو گفت: با ورود به اصفهان دریافتم که این شهر نه تنها نصف جهان بلکه به یک معنا تمامی جهان است و من در یک جمله اصفهان را مروارید شگفت‌انگیز شهرهای جهان می‌دانم.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان “نگین کویر” به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، ایرینا بوکووا در دیدار با استاندار اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر احساس من یک تحسین عالی در مورد اصفهان به خاطر فرهنگ، نبوغ و خلاقیت مردمان این شهر است.

وی افزود: سفر من به اصفهان به این دلیل است که این مروارید شگفت انگیز شهرهای جهان، سالم و صحیح برای روزگاران بماند.

مدیرکل یونسکو تعهد خود را برای حفظ آثار تاریخی اصفهان از طریق یونسکو اعلام کرده و بیان کرد: با سفر به اصفهان، گوشه‌ای از بهشت را دیدم و در یک جمله اصفهان را مروارید شگفت انگیز شهرهای دنیا می‌دانم.

وی در پایان از تمامی هنرمندان و متخصصین اصفهان به علت هوش سرشار و توانمندی زایدالوصف و خلاقیت آن ها در خلق آثار هنری تقدیر کرد.

استاندار اصفهان هم در این مراسم با بیان ظرفیت‌های عظیم فرهنگی و تاریخی این استان اظهار کرد: اصفهان صنعتی‌ترین استان ایران بوده و با ۱۵۰ واحد دانشگاهی به عنوان دومین استان کشور از نظر علمی مطرح است.

رسول زرگرپور با بیان اینکه از ۱۵ اثر ثبت شده ی جهانی در ایران، ۴ اثر به اصفهان تعلق دارد، بیان کرد: ۱۰۲ اثر از صنایع دستی این استان ممهور به مهر اصالت یونسکو بوده و این شهر در طول تاریخ در ۴ دوره به عنوان پایتخت ایران انتخاب شده است.

وی این شهر را یک گنجینه عظیم از تمدن بشری دانست و گفت: اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است و این استان به دلیل ۴ فصل بودن و اقلیم‌های مختلف و تنوع آب و هوایی و جاذبه‌های بکر طبیعی، دارای ظرفیت‌های بالایی در گردشگری است و کویرگردی یک جاذبه مهم برای طبیعت دوستان در سراسر جهان است.

استاندار اصفهان از اصفهان به عنوان یک شهر موزه یاد کرد و گفت: سی و سه پل و پل خواجو از زیباترین پلهای جهان، در میان مردم دنیا شناخته شده هستند.

وی، این شهر را اصفهان را مرکز همزیستی ادیان توحیدی دانست و افزود: هر ساله در این استان کنفرانس‌های جهانی در این زمینه برگزار می‌شود و پیروان ادیان الهی، قرن‌هاست که در این شهر به صورت مسالمت آمیز در کنار هم زندگی می‌کنند که نمونه بارز این همزیستی مسالمت آمیز را می‌توان در قدمت وجود صفاخانه ها در این شهر دانست.

زرگرپور خواستار حمایت کامل و همه جانبه سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) از تمامی آثار منحصر به فرد میراثی و تاریخی اصفهان شد و افزود: این آثار متعلق به کل جهان است و ما وظیفه نگهبانی از این آثار را بر عهده داریم و امیدواریم با کمک شما این نگهبانی، نگهداری و حفاظت به شکل مطلوب تر نسبت به قبل صورت پذیرد.

انتهای پیام / کد خبر5374

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار