شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
امام جمعه اصفهان خواستار شد

تزئین فضاهای شهری اصفهان با نام مقدس شهدا

امام جمعه اصفهان گفت: تزئین فضاهای شهری اصفهان با نام مقدس شهدا سبب افزایش برکت در شهر شده و در تابلوهایی که برای کوچه‌ها ساخته می‌شود باید علاوه بر شماره، نام شهدا نیز گنجانده شود.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان “نگین کویر” به نقل از دفتر امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبائی‌نژاد در دیدار با مدیرعامل و مسئولان سازمان زیبا سازی شهرداری اصفهان بر لزوم ایجاد نشاط و امید در مردم تأکید کرد و اظهار کرد: خشک شدن زاینده‌رود روحیه مردم شهر را کسل کرده بنابراین باید با زیبا سازی شهر و استفاده از ظرفیت فضاهای سبز و آب نماها روحیه نشاط و شادابی را به مردم بازگردانید.

وی با تأکید بر ساخت پارک‌های ویژه معلولان و بیماران ام اس، خاطرنشان کرد: بیماران و معلولان نیز جزء شهروندان این شهر هستند بنابراین نباید رفاه و آسایش آنها را فراموش کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این مطلب که باید از فضاهای موجود استفاده بهینه شود، گفت: می‌توان اداره دخانیات که در کنار رودخانه قرار دارد را به مکان دیگری انتقال داد و آسایشگاه جانبازان را توسعه و برای جانبازان قطع نخاعی امکانات رفاهی و سوئیت های مجهز تدارک دیده شود.

وی درباره گنبد مسجد امام (ره) تصریح کرد: بازسازی گنبد مسجد باید سرعت یابد و نگذارید در کشمکش میان ارگان‌های مختلف داربست‌های گنبد نیز به آثار باستانی بپیوندد.

آیت‌الله طباطبائی‌نژاد‌ بر استفاده از علم روز در حفظ میراث فرهنگی تأکید کرد و گفت: قسمت‌هایی از بازار میدان امام(ره) دچار فرسودگی و قسمت‌هایی کثیف شده بنابراین باید برای حفاظت از آنها اقدام شود.

وی مزین شدن کوچه‌ها به نام شهدا را باعث برکت محل و زنده ماندن یاد شهدا دانست و گفت: در تابلوهایی که برای کوچه‌ها ساخته می‌شود علاوه بر شماره نام شهدا را نیز بیاورید که این شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند.

امام جمعه اصفهان همچنین به تعیین نمادی واحد برای مساجد تأکید کرد و گفت: باید همه مساجد ما دارای نمادی باشند که اگر هر کس هر کجا بایستد به راحتی بتواند مسجد نزدیک را پیدا کند و تعبیه این نماد بر گنبد مساجد به گونه‌ای باشد که جهت قبله را نشان دهد.

وی همه مسئولان را به مشورت گرفتن توصیه کرد و گفت: مشورت گرفتن در کارها در اسلام نیز بسیار تأکید شده چرا که با بهره گرفتن از خرد جمعی کار بهتر انجام شده و درصد خطا کم می‌شود.

در ابتدای این دیدار محمدرضا نیلفروشان، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان با ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته گفت: سعی داریم با تداعی آرمان شهر اسلامی در اصفهان لبخند و نشاط مردم را برگردانیم.

وی با بیان اینکه برای نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی ایرانی، هنر را به خدمت گرفته ایم، تصریح کرد: تلاش شده در زیبا سازی شهری با فرهیختگان و علمای شهر مشورت شود و برای هر طرح یک پشتوانه قوی فکری و اسلامی داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان از راه‌اندازی کارگاه سمپوزیوم شهدا و پارک مشاهیر صفوی خبر داد و گفت: امسال یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای فضا سازی اطراف مساجد پیش بینی شده است.

انتهای پیام / کد خبر5580

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار