جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳
فرهنگ نیوز

مهمترین معضل جوانان فیس بوک است

مشکل جوانان ما تنها و تنها فیلتر بودن فیسبوک می‏باشد. اگر این شبکه اجتماعی رفع فیلتر شود تمام مشکلات جوانان خود به خود حل خواهد شد!

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان “نگین کویر” به نقل از فرهنگ نیوز، شاید شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که تصور می‏کنید مشکل این روزهای جوانان ما اشتغال و مسکن و ازدواج است. اگر این‏گونه تصور می‏کنید بایستی به شما بگوییم که سخت در اشتباه هستید!

مشکل جوانان ما تنها و تنها فیلتر بودن فیس بوک می‏باشد. اگر این شبکه اجتماعی رفع فیلتر شود تمام مشکلات جوانان خود به خود حل خواهد شد … می پرسید چگونه؟! خب بی‏سواد هستید دیگر! واقعا این‏هم سئوال دارد؟! یعنی شما واقعا متوجه ارتباط رفع فیلتر شدن فیس بوک و حل شدن مشکلات جوانان نمی شوید؟! … اصلا شما کی هستید که از ما سئوال می‏کنید؟! شناسنامه داری؟! … آهان! این شناسنامه‏ات است؟! خُب برو بگو بزرگترت بیاید!

در همین زمینه و برای این‏که با بخشی از فواید فیس بوک آشنا شوید موارد زیر بیان می ‏گردد:

* سرگرم کردن جوانان: هیچ می‏دانید سرگرم کردن جوانان چقدر هزینه دارد؟! هیچ می‏دانید همین الآن در بسیاری از شهرستان‏ها حتی یک سینما هم وجود ندارد؟! در همین شهرهای بزرگ هم یکی یکی سینماها به دلیل مشکلات مالی تعطیل می‏شوند! … ایجاد سرگرمی برای جوانان هزینه بسیاری دارد اما می‏توان با همین فیس بوک آنها را سرگرم کرد! هزینه خاصی هم ندارد! فقط یک تبلت می خواهد!

* حل معضل بیکاری: فیس بوک و توطئه؟! توطئه دیگر چیست؟! توهم داریدها! … خودتان هم می‏دانید بسیاری از جوانان بیکار هستند! توقع که ندارید دولت برای همه آنها اشتغالزایی کند! خوب است همه شان بیایند وسط چهارراه‏ها الاف باشند؟! این‏طوری چهره زشت نازیبا نمی‏شود؟!

با فیس بوک می‏توان جوانان را سرِ کار گذاشت! این‏طوری سرشان گرم می‏شود و وقتی تا نصفه‏های شب در فیس بوک الاف باشند، دیگر حس و حال دنبال کار گشتن ندارد! وقتی هم «تقاضایی» برای کار نباشد، نیازی نیست دولت به فکر «عرضه» کار باشد!

* عدالت اجتماعی: ای بابا! همه که امکانات پرادو سواری ندارند! همه که ماشین‏های مدل بالا ندارند تا وسط خیابان‏ها «دور دور» کنند! این‏طوری سر بعضی ‏ها بی‏کلاه می‏ماند! اما فیس بوک! می‏تواند این موقعیت را بوجود بیاورد که بقیه جوانان نیز به سهم خود بهره‏ای ببرند!

facebook930314 (1)* کاهش مزاحمت ‏های خیابانی: فکرش را بکنید! به راستی یک جوان کجا می‏تواند دنبال طرف دلخواهش (و یا به عبارت بهتر طرف‏های دلخواهش) بگردد؟! نکند توقع دارید برود در خیابان متلک بگوید؟! این کارها دیگر خز شده است! دنیا، دنیای دیجیتال است و عصر، عصرتکنولوژی! اصلا تکنولوژی را برای همین کارها ساخته ‏اند دیگر!

* کاهش عمل‏ های زیبایی: خب بعضی‏ها پول عمل زیبایی ندارند! آدم که با فتوشاپ نمی‏تواند در خیابان راه برود! اما می‏تواند ظاهرش را طوری با فتوشاپ درست کند که مادرش هم او را نشناسد! اگر هم بشناسد به خودش بقبولاند که او دختر و یا پسرش نمی‏تواند باشد!

* افزایش آمار ازدواج: شاید این سئوال برایتان بوجود آمده است که چرا این‏همه ارتباط فیس بوکی هست، اما چرا هیچکدام به ازدواج ختم نمی‏شود؟! خب این‏هم به خاطر فیلتر بودن فیس بوک است! شاید جوانان بتوانند به مانند برخی وزرا فیلترشکن یا وی‏پی‏ان تهیه کنند، اما عمرا مادرهایشان بتوانند این‏کار را بکنند!

با رفع فیلتر فیس بوک، مادرها می‏توانند در این شبکه اجتماعی به دنبال دختر مناسب برای پسرهایشان بگردند و بعد از لایک کردن گزینه مورد نظر؛ به خواستگاری او برای فرزندشان بروند! حالا شاید این‏گونه ازدواج‏ها به طلاق ختم شود! اما مهم این است که آمار ازدواج بالا می‏رود! بعدا برای کاهش آمار طلاق فکری می‏کنیم!

* کاهش هزینه‏ های خانوار: با رفع فیلتر فیس بوک، دیگر نیازی به استفاده از تلفن‏ همراه و تلفن ثابت برای بحث‏های خاله زنکی نیست و می‏شود با بالاترین سرعت دماغ تازه عمل شده شهین خانم و غیبت های شمسی خانم از عروسش و … را پوشش داد!

خب! متوجه شدید فیس بوک چقدر مهم است و با رفع فیلترش چه خدمت بزرگی به جامعه می‏شود؟!

انتهای پیام / کد خبر5829

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار