یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرح تلاوت نور در ۵۰ مسجد اردستان برگزار می شود

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان از اجرای طرح تلاوت نور در ۵۰ مسجد شهرستان اردستان در ماه مبارک رمضان به همت کانون های فرهنگی هنری مساجد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان “نگین کویر” به نقل از خبرگزاری مهر، فضل الله بصیرت اظهار داشت: ماه رمضان بهترین فرصت برای ترویج قرآن در جامعه است و باید از فیوضات این ماه بهترین استفاده را کرد.

وی با بیان اینکه ماه رمضان، ماه ضیافت جان‌ها و انفاس بندگان صالح خدا در میهمانسرای رمضان است، افزود: طرح تلاوت نور به همین مناسبت در ۵۰ مسجد شهرستان اردستان در ماه مبارک رمضان به همت کانون های فرهنگی هنری مساجد اجرا می شود.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان با بیان اینکه اجرای طرح تلاوت نور و خواندن یک صفحه قرآن عامل مهمی در آشنا کردن مردم با قرآن و آشتی دادن عده‌ای از مردم با کلام وحی است بیان داشت: هدف از تلاوت و تدبر در قرآن این است که مفاهیم انسان ساز آن در دل و روح انسان جاری شود و مردم باید قرآن را سرلوحه کار خود قرار دهند و هر روز حداقل چند آیه از قرآن را با درک مفاهیم برای درک بهتر کلام خداوند متعال تلاوت کنند.

بصیرت ارتقای سطح آموزش قرآن در مساجد، توجه بیشتر فرهنگ عمومی به نقش قرآن و مسجد در رشد و توسعه فرهنگ دینی، تکمیل طرح تلاوت نور با تربیت کادر متخصص تفسیر قرآن، زمینه سازی جهت ارتقای ارتباط و انس با تفسیر و مفاهیم قرآنی از اهداف دیگر برگزاری این طرح عنوان کرد.

در حال حاضر ۳۵ کانون فرهنگی و هنری در سطح شهرستان اردستان در حال ارائه خدمات فرهنگی و مذهبی به جوانان و نوجوانان است.

انتهای پیام / کد خبر6215

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار