پنج شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

راه‌اندازی دستگاه صدور کارت ملی هوشمند در اردستان

رئیس اداره ثبت احوال اردستان از راه اندازی ایستگاه کاری صدور کارت ملی هوشمند در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان “نگین کویر” به نقل از خبرگزاری فارس، علیرضا یوسفی‌فرد با اشاره به راه‌اندازی طرح آزمایشی ایستگاه صدور کارت ملی هوشمند اظهار کرد: در برنامه امسال قصد راه‌اندازی دستگاه با تجهیزات کامل در شهرستان را داریم.

وی به سهمیه‌بندی دستگاه اشاره کرد و افزود: در حال حاضر این دستگاه روزانه توانایی صدور ۴ کارت ملی هوشمند را دارد.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان اردستان در خصوص روند صدور کارت تصریح کرد: پس از ثبت نام شخص در سامانه کارت هوشمند ملی به آدرس www.ncr.ir و دریافت کد رهگیری و نوبت، به اداره ثبت احوال جهت صدور کارت خود مراجعه می‌کند.

وی در خصوص صدور کارت ملی هوشمند برای افرادی که تاریخ انقضای کارت ملی آنها به پایان رسیده است، خاطرنشان کرد: بر اساس تصویب هیئت وزیران این کارت‌ها تا پایان سال ۹۴ تمدید شده است.

یوسفی‌فرد با بیان اینکه کارت ملی هوشمند در حال حاضر برای دو جامعه هدف صادر می شود، تاکید کرد: یک گروه افرادی هستند که به سن ۱۵ سال تمام رسیده و تاکنون کارت شناسایی ملی (کارت فعلی) را دریافت نکرده‌اند و گروه دوم افرادی که مشخصات هویتی خود را تغییر داده و تاکنون نسبت به تعویض کارت ملی خود اقدام نکردند (این مشخصات شامل نام، نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه و تاریخ تولد است).

وی در خصوص خدمات کارت ملی هوشمند بیان کرد: شناسایی، تصدیق هویت ،امضا دیجیتال و انتخابات فعلا برروی کارت موجود است و در آینده با تجهیز سازمان‌های دیگر خدماتی مانند کیف پول الکترونیکی، سلامت، یارانه‌ها و …. بر روی کارت قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام / کد خبر6291

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار