پنج شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

ارائه طرح حمایت از امر به معروف در اولین هفته کاری مجلس

سخنگوی کمسیون حقوقی قضایی مجلس از اتمام بررسی طرح حمایت از امر به معروف در کمیسیون های تخصصی خبر داده و گفت:این طرح در اولین هفته کاری مجلس به صحن علنی می رود.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان “نگین کویر” به نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا، میر هادی قره سید رومیانی در پاسخ به سوالی در رابطه با وضعیت طرح حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر بیان داشت : این طرح در راستای منویات مقام معظم رهبری پیرامون اهمیت اصل امر به معروف و نهی از منکر و ضرورت اجرایی شدن این اصل در کشور، توسط کمسیون فرهنگی و به پیشنهاد آقای فرهنگی مطرح و تصویب شد. البته ناگفته نماند که در سالیان گذشته زحمات زیادی برای این طرح از طرف دوستان در کمسیون شورا ها کشیده شده بود که به هرحال این طرح جایگزین طرح قبلی شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بردلیل عدم رای آوردن کلیات این طرح و ارجاع آن به کمسیون های فرهنگی و حقوقی خاطر نشان کرد: این طرح به صحن علنی مجلس راه پیدا کرده ولی با توجه به ناپختگی مواد این طرح مبنی بر اینکه تلفیق اساسی بین این دو منشور ایجاد شده و طرح پخته و جامعی را داشته باشیم رای نیاورد و مجلس این طرح را برای بررسی مجدد و اعمال اصلاحات لازم به کمسیون مشترک ارجاع داد که با ارسال این طرح به کمسیون مشترک فرهنگی وقضایی،جلسه ای تشکیل شده و در آن حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی به عنوان ریاست ، آقای سالک به عنوان نایب رییس و بنده به عنوان سخنگوی کمسیون مشترک فرهنگی وقضایی انتخاب شدیم.

رییس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در پاسخ به اینکه وضعیت بررسی این طرح در کمسیون مشترک به کجا رسیده، افزود:این کمسیون مشترک طی برگزاری جلسات مستمر کار خود را آغاز کرده و پس از کسب نظر از کارشناسان این قضیه ،اعم از شورای محترم نگهبان، بنیاد شهید و امور ایثارگران،ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر و وزارت اطلاعات و منابع مربوطه که می توانند در این موضوع دخیل باشند، این طرح را در ۲۲ ماده به تصویب رسانده است.

نماینده تبریز، آذرشهر اسکو در مجلس شورای اسلامی، در خصوص عنوان این طرح نیز گفت: در این زمینه فعلا به نتیجه ای قاطع نرسیده ایم و به همین دلیل تصمیمی در این راستا اتخاذ نشده است.

قره سید رومیانی در پایان از اتمام و عودت آن به صحن علنی در آغاز اولین هفته کاری مجلس خبر داد.

انتهای پیام / کد خبر6767

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار